
Onda impulsa els treballs de desbrossament per a millorar la seguretat i accessibilitat dels camins rurals
L’Ajuntament d’Onda reforça la prevenció d’incendis amb labors de desbrossament en el terme municipal
El nou pla busca combatre la soledat no desitjada i promoure la participació intergeneracional amb l'impuls de diverses línies estratègiques per als majors de la ciutat
05/02/2025Fes clic ací per a veure el vídeo complet
L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha presentat aquest matí el primer Pla Municipal de Persones Majors, en un acte celebrat al Centre Sènior de Vida Activa i Saludable. En la presentació, també ha participat la vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, qui ha destacat la reducció de la llista d'espera de dependència en un 40% a la província de Castelló, amb un total de 39.400 persones ja en el sistema de dependència. Carrasco ha explicat que el pla és fruit de la col·laboració amb la Universitat Jaume I, que ha realitzat un estudi demogràfic sobre la població de majors a la ciutat, assenyalant que un de cada cinc castellonencs té més de 60 anys.
En les seues declaracions, l'alcaldessa ha destacat que “apostem per un envelliment actiu, integrador i intergeneracional, on els nostres majors no només visquen més, sinó que visquen millor”. A més, ha afegit que el pla té com a objectiu combatre la soledat no desitjada, un dels principals reptes que afecten a les persones majors de la ciutat. “Un dels aspectes més importants d’aquest Pla és el programa ‘Castelló Acompanya’, pensat per a evitar la soledat, promovent l’intercanvi d’experiències entre generacions”, ha indicat Carrasco. També s'ha referit a les tres àrees principals del pla: “persones majors saludables, persones majors en la comunitat i persones majors empoderades”.
ENVELLIMENT ACTIU
Per la seua part, la consellera Susana Camarero ha agraït el treball realitzat pel consistori castellonenc i ha destacat que la Generalitat segueix “apostant per l'envelliment actiu i lluitant contra la soledat no desitjada”. Camarero ha subratllat les “xifres històriques” pel que fa a la dependència a la província, destacant que la llista d'espera ha disminuït un 40%. A més, ha anunciat la creació de noves places de residència per a majors, com a resposta a la demanda històrica. Finalment, la regidora de Gent Gran, Clara Adsuara, ha agraït la implicació de les persones majors, assenyalant-les com a “exemple viu d'envelliment actiu”, i ha subratllat que “sempre tindreu la nostra mà tendida, perquè sou un orgull per la vostra vitalitat i contribució a la societat”.
L’Ajuntament d’Onda reforça la prevenció d’incendis amb labors de desbrossament en el terme municipal
Un simple anàlisi de sang permet detectar alteracions cromosòmiques com la síndrome de Down a partir de la setmana 10 de gestació
La institució provincial ha incrementat de 24 a 34 els punts de recàrrega
La institució provincial s’alia amb la Universitat ISIA de Roma per portar noves oportunitats a l’interior.
El centre oferirà 80 places residencials i 40 de centre de dia.
La intervenció s’emmarca dins del Pla d’Asfaltats i tindrà un termini d’execució de 10 mesos.