
Sant Jordi i la Subdelegació del Govern sumen esforços per agilitzar el pas inferior de la N-232
Construir este pas inferior a la N-232, carretera que unix Vinaròs amb Vitòria i Santander, en el terme municipal de Sant Jordi.
Ho fa a través d'una nova exposició itinerant titulada #elmillordelmeupoble, una iniciativa que ja ha començat amb èxit a la Fira de la Cirera de la Salzadella.
03/06/2025
El Grup d'Acció Local (GAL) Maestrat Plana Alta fa un pas endavant per difondre la riquesa dels seus 24 municipis rurals com a llocs d'oportunitats i de futur. Ho fa a través d'una nova exposició itinerant titulada #elmillordelmeupoble, una iniciativa que ja ha començat amb èxit a la Fira de la Cirera de la Salzadella.
L'exposició consisteix en una mostra mòbil de set panells i més de 50 imatges seleccionades del concurs de fotografia que el GAL va organitzar a Instagram sota el mateix títol. La premissa és clara: donar a conèixer aquells valors culturals, paisatges, formes de vida i atractius que els propis habitants i visitants perceben dels seus pobles.
Domingo Giner, president del GAL Maestrat Plana Alta, ha subratllat la importància d'aquesta perspectiva: "Difonem el millor dels nostres pobles segons l'enfocament i la percepció, la perspectiva dels propis habitants i visitants".
El Rural com a Lloc d'Oportunitats i de Futur
Aquesta mostra itinerant s'emmarca en la línia de treball del GAL per "seguir construint una imatge positiva, de futur, d'oportunitat dels nostres pobles", segons ha explicat Giner. L'objectiu és potenciar els efectes positius de la tasca del GAL per posicionar el seu territori rural com un espai vibrant i amb projecció.
Actualment, el GAL Maestrat Plana Alta es troba immers en la difusió de la nova convocatòria Leader 2023-2027, buscant que el màxim nombre d'emprenedores i emprenedors del territori puguen beneficiar-se d'aquestes ajudes.
Un GAL Compromès amb el Desenvolupament Rural
El Grup d'Acció Local Maestrat Plana Leader es va crear el juny de 2016 amb la finalitat de formar part dels GAL LEADER 2014 – 2020. Està integrat per 24 municipis (Benlloc, Cabanes, Càlig, Canet lo Roig, Cervera del Maestre, Les Coves de Vinromà, La Jana, La Pobla de Benifassà, La Pobla Tornesa, Rossell, La Salzadella, San Rafael del Río, Sant Jordi, Sant Mateu, Santa Magdalena de Pulpis, La Serratella, Sierra Engarcerán, Tírig, La Torre d'En Doménec, Traiguera, Vall d'Alba, Vilafamés, Vilanova d'Alcolea i Xert) i 18 entitats diverses que representen el teixit social i econòmic del territori.
Entre les seues funcions principals, el GAL Maestrat Plana Alta Leader actua com a fòrum de debat i cerca de consens per al desenvolupament rural, gestiona programes i iniciatives, i sensibilitza les administracions i agents socioeconòmics sobre el potencial de la zona. Així mateix, promou la dinamització social i la cooperació institucional, informa la població local per fomentar la seua participació en projectes de desenvolupament, contribueix a la conservació del patrimoni cultural, històric i natural, i actua com a centre receptor i distribuïdor d'informació sobre el desenvolupament rural.
Amb aquesta exposició i les seues diverses accions, el GAL Maestrat Plana Alta continua treballant per vertebrar un desenvolupament rural consensuat i amb futur per a tot el seu territori.
Construir este pas inferior a la N-232, carretera que unix Vinaròs amb Vitòria i Santander, en el terme municipal de Sant Jordi.
Amb l’arribada de l’estiu, la costa de Castelló atreu estiuejants amb platges premiades, pobles amb encant i excel·lents serveis turístics. Us presentem deu destinacions destacades del litoral castellonenc, amb tota la informació pràctica i les atraccions principals
Del 21 al 27 de juliol, vuit companyies internacionals portaran onze funcions adaptades a famílies en espais com la platja de Les Amplàries i els Jardins del Far
La PMcM denuncia que els grans retards en els pagaments posen en risc la viabilitat de milers de petites i mitjanes empreses i demana una reforma legal urgent
La institució provincial ja ha invertit 26,8 milions d’euros en 27 vies i preveu arribar a un històric de 35 milions en tota la legislatura
L’aler madrileny aportarà energia, versatilitat i llançament exterior al conjunt castellonenc