
‘Cúpules Blaves’ portarà concerts a totes les comarques de la província entre juny i setembre
Redacció


La Diputació de Castelló aposta un any més per la música barroca com a eina de difusió cultural i patrimonial amb una nova edició del cicle ‘Cúpules Blaves’, que enguany arribarà a huit municipis, un per cada comarca de la província.
El concert inaugural tindrà lloc este dissabte 21 de juny a Cinctorres, i el cicle s’estendrà fins al 28 de setembre, amb actuacions en Atzeneta, Espadilla, Les Useres, Azuébar, Torreblanca, Borriana i Benicarló.
“Amb este cicle revaloritzem un element arquitectònic tan nostre com és la cúpula blava, que representa la volta celeste i acull escenes divines a l’interior de les esglésies”, ha destacat el diputat de Cultura, Alejandro Clausell.
Un viatge sonor pel barroc
Els concerts aniran a càrrec de L’Estança Harmònica, una formació vocal i instrumental que des de 2007 recupera i interpreta música dels segles XVII i XVIII amb rigor històric i sensibilitat artística. Els seus concerts, cuidats fins al mínim detall, empren instruments de l’època i tècniques d’interpretació autèntiques per oferir una experiència sonora i educativa única.
“Cada concert inclourà una breu introducció sobre el programa, els compositors i els instruments, i després del recital el públic podrà acostar-se als instruments i parlar amb els músics”, ha explicat Clausell.
Calendari de concerts:
Cinctorres – dissabte 21 de juny
Atzeneta del Maestrat – dissabte 5 de juliol
Espadilla – diumenge 6 de juliol
Les Useres – divendres 11 de juliol
Azuébar – dissabte 12 de juliol
Torreblanca – dissabte 20 de setembre
Borriana – dissabte 27 de setembre
Benicarló – diumenge 28 de setembre
Este cicle combina música, patrimoni i territori per apropar la cultura a tot el públic i posar en valor els tresors arquitectònics i sonors de la província.


Vithas Castelló incorpora una consulta de pèrdua de pes amb atenció mèdica, nutricional i psicològica

Cinc tortugues nascudes a Nules tornen a la mar després de créixer de 16 grams a 3,3 quilos
Els exemplars han sigut alliberats a la platja de l’Alcúdia, on unes xiquetes i altres veïns van ajudar a localitzar el niu l’agost de 2025.

Ripollés rep l’Alta Distinció en el Dia de la Província celebrat a Figueroles
Sara Sorribes, Melchor Zapata, Arkadia Space i el Telèfon de l’Esperança completen els reconeixements d’una gala que coincideix amb els 300 anys del municipi amfitrió.

L’IES La Plana celebra 25 anys amb prop de 900 estudiants i noves opcions formatives


