
El Grau vibrarà amb “Grandes”, l’espectacle de JuanRa Castillo en homenatge als mites de la cançó espanyola
El Moll de Costa per emocionar el Grau amb la veu dels grans de la música
Les noves tarifes entren en vigor l’1 de juliol i beneficien més de 250.000 usuaris en les tres àrees metropolitanes
01/07/2025La Generalitat aplica a partir de l’1 de juliol les noves condicions dels títols de transport públic. La mesura manté la gratuïtat per a menors de fins a 14 anys i introdueix un descompte del 50 % per a joves d’entre 15 i 30 anys que utilitzen el bo Móbilis 30 mensual. Les persones afectades per les últimes riuades també podran continuar viatjant de manera gratuïta.
La iniciativa forma part del decret llei aprovat recentment pel Consell per adaptar les tarifes al nou marc estatal, que redueix les bonificacions al transport públic per part del Govern central. Així i tot, la Generalitat ha decidit mantindre ajudes específiques per als col·lectius més vulnerables i per a la joventut, facilitant-ne l’accés al transport públic com a dret fonamental.
Actualment, hi ha 250.000 usuaris amb títols actius, que podran renovar els seus abonaments en els punts de venda habituals o a través de les aplicacions mòbils habilitades: Recarga SUMA, Recarga Castelló o les màquines de Metrovalència i TRAM d’Alacant.
Els nous preus suposen una rebaixa important respecte a anys anteriors. A València, el bo Móbilis 30 Jove costarà 14,90 € (abans 38,25 €), a Alacant 10,60 € (abans 21,20 €) i a Castelló 12,75 € (abans 25,50 €). També s’ajusten els títols de 10 viatges per a la resta d’usuaris: 5,40 € a València, 5,25 € a Alacant i 5 € a Castelló.
La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha activat una campanya informativa per garantir una transició fàcil i àgil a les noves condicions. L’objectiu és assegurar que cap usuari es quede sense accés al servei per desconeixement o manca d’informació.
El Moll de Costa per emocionar el Grau amb la veu dels grans de la música
El Consorci de Bombers impulsa dotze jornades per millorar la resposta municipal davant catàstrofes
Es quedaven amb comandes de clients i les venien en grups privats; entre els productes sostrets hi havia un televisor d’alta gamma
La delegada del Consell en Castelló, Susana Fabregat, destaca el compromís per “un interior més accessible i ple d’oportunitats”
Les autoritats, les reines de les festes i els veïns reten homenatge al patró del districte marítim amb la missa major, el lliurament del “Aladroc d’Or” i una espectacular mascletà