
Sagitari Impulsa l'Optimisme i el Creixement: Elena i Nekane Detallen l'Energia de la Setmana
Adéu a Escorpió, Com Influirà la Lluna Creixent en Viatges, Decisió i Projectes de Futur
És el primer pressupost dins del Pla Estratègic de Turisme elaborat amb la UJI i el sector
16/07/2025
Redacció
El Consell Rector del Patronat Municipal de Turisme de Castelló ha presentat el pressupost per a 2026, que ascendeix a 1,5 milions d’euros, amb l’objectiu de reforçar la ciutat com a destinació turística de referència. Es tracta del primer pressupost elaborat sota el paraigua del Pla Estratègic de Turisme, desenvolupat amb la Universitat Jaume I i el sector turístic local, que marca una ruta clara per potenciar el turisme a Castelló.
La regidora de Turisme i presidenta del Patronat, Arantxa Miralles, ha subratllat que este pressupost “està pensat per dinamitzar econòmicament Castelló i consolidar-la com un lloc atractiu per visitar tot l’any”. Així, s’aposta per activitats que atraguen visitants des de les platges fins a esdeveniments culturals, esportius i gastronòmics.
Més congressos, més festes i més platges inclusives
Entre els principals eixos destaca l’impuls del turisme de congressos, amb gairebé 30 trobades celebrades a la ciutat des d’octubre i molts més previstos, així com el compromís amb la promoció del litoral: “Seguirem treballant perquè els xiringuitos obrin ja en Setmana Santa i així donar vida al districte marítim”, ha dit Miralles. A més, es continuarà reforçant la promoció gastronòmica amb cites com la Ruta del Carajillo, el Mes de l’Arròs o les Jornades Marineres del Grau.
També s’ha destacat l’aposta pel patrimoni festiu amb suport a la Magdalena, Sant Pere i la Setmana Santa, així com la presència de Castelló en fires turístiques nacionals i internacionals per donar a conéixer la qualitat de l’oferta local i atraure noves inversions.

Adéu a Escorpió, Com Influirà la Lluna Creixent en Viatges, Decisió i Projectes de Futur

El concert, celebrat a l’Auditori i Palau de Congressos, ha comptat amb la participació especial de la Unitat de Música de la Guàrdia Civil i ha servit per presentar l’obra composta pel professor Joaquín Ferrandis i dedicada a la Princesa d’Astúries.

L'acte del pròxim 5 de desembre a la Plaça Major inclourà l'actuació de Jaime Urrutia (Gabinete Caligari), acompanyat per Roberto Gil (Tennessee) i Dani Nel·lo (Los Rebeldes).

L'esdeveniment, que tanca el Mes de l'Arròs, ha reunit 40 parelles amateurs a la Plaça Espanya, consolidant aquesta recepta com una cita gastronòmica imprescindible.

Per segon any consecutiu, els col·lectius de la Magdalena van rebre les subvencions abans de les festes, aportant-los tranquil·litat i estabilitat organitzativa.

L'esdeveniment, que tindrà lloc l'11 de desembre al Palau dels Ducs de Medinaceli, posarà el focus en solucions innovadores per a la gent gran i la revitalització de municipis. 7