
La col·laboració ciutadana permet a la Policia Local evitar tres robatoris en una setmana a Castelló
Redacció
La Policia Local de Castelló ha evitat, en només una setmana, tres robatoris en domicilis i propietats privades gràcies a la ràpida intervenció dels agents i a l’eficaç col·laboració ciutadana. El regidor de Seguretat i Emergències, Antonio Ortolá, ha destacat que “la implicació dels veïns és una peça fonamental per mantindre la seguretat a la ciutat” i ha recordat que el telèfon 092 està disponible les 24 hores per comunicar qualsevol fet sospitós.
El primer dels incidents va tindre lloc aquest diumenge de matinada. A les 07.00 hores, un veí va alertar al Centre Integral Municipal de Seguretat i Emergències sobre un home que havia forçat la tanca d’una obra al carrer Doctor Vicente Altaba i havia accedit a una caseta amb eines i maquinària. En arribar, la patrulla va sorprendre el sospitós, un home de 38 anys i veí de Castelló, amb els objectes ja preparats per endur-se’ls. Va ser detingut i traslladat, junt amb les diligències, a la Comissaria Provincial de la Policia Nacional.
El segon cas es va produir dimarts passat, a les 00.10 hores, al camí La Ratlla d’Almassora. Després d’una trucada veïnal, una patrulla va localitzar un home dins d’una propietat privada. Va ser detingut per un presumpte delicte de robatori amb força en grau de temptativa, impedint així que poguera sostraure cap objecte.
El tercer succés va tindre lloc divendres passat al carrer Joligroc. Els agents van arrestar un home i una dona, tots dos amb nombrosos antecedents, per un presumpte delicte de robatori amb força i allanament de morada. Els sospitosos estaven carregant mobles i diversos efectes sostrets dins d’un vehicle estacionat davant de l’habitatge. La ràpida intervenció policial va permetre recuperar tots els objectes i posar-los a disposició judicial.
Ortolá ha reiterat que “la col·laboració ciutadana és un pilar bàsic de la seguretat” i ha afegit que “la nostra ciutat compta amb un cos policial que treballa de la forma més eficaç possible per garantir la seguretat dels castellonencs, però l’eficàcia es multiplica quan els veïns s’impliquen i avisen immediatament davant qualsevol actitud estranya o potencialment delictiva”.
A més, el regidor ha assegurat que “no tolerarem conductes incíviques ni delictives que posen en risc la convivència. Castelló és una ciutat segura i volem que continue sent-ho. Actuarem amb fermesa, amb tots els mitjans al nostre abast i amb la màxima coordinació entre cossos de seguretat per frenar i perseguir qualsevol intent de robatori, allanament o vandalisme”.


Barrachina defensa a Almeria una PAC forta i sense cofinançament per al sector hortofructícola

Castelló acull este diumenge The Millars, una prova ciclista internacional amb prop de 2.000 participants
El recorregut de 156,7 quilòmetres travessarà més de 20 municipis i reunirà ciclistes de 36 nacionalitats

Nules acull el 29 de març una trobada mundial sobre la conservació de la biodiversitat agrícola
La jornada inclourà intercanvi de llavors tradicionals, activitats divulgatives i propostes obertes a tota la ciutadania

El PSPV acusa el govern de Castelló d’incomplir promeses en l’àrea de benestar social


