
La secció d'Esoterisme se centra en la tradició arrelada del Dia de Tots Sants i Difunts a la cultura espanyola.
L'Associació d'Usuaris de Gossos Guia de la CV organitza l'esdeveniment, amb el suport de l'Ajuntament, obert a tota la ciutadania.
11/09/2025
Redacció
Castelló es prepara per a acollir la IV Romeria Inclusiva a la Magdalena el pròxim dissabte 4 d'octubre. Aquest esdeveniment, organitzat per l'Associació d'Usuaris de Gossos Guia de la Comunitat Valenciana (ASPEGUI CV) amb el suport de l'Ajuntament, espera reunir més de 200 persones per a recórrer el camí cap a l'ermita de la Magdalena.
La regidora de Benestar Social, Maica Hurtado, ha presentat la iniciativa al costat de l'edil de Festes, Noelia Selma, i el president d'ASPEGUI CV, Vicente Galiana. Hurtado ha destacat que donar suport a aquesta romeria és una mostra clara del "compromís del govern municipal amb la inclusió social i la igualtat d'oportunitats", posant a la disposició de les associacions tots els recursos necessaris per a continuar superant barreres.
L'esdeveniment, que començarà a la Plaça Major a les 9:00 hores, reproduirà el recorregut tradicional de la Romeria de les Canyes. En la jornada hi participaran les reines de les festes, Clara Sanz i Ana Colón, i comptarà amb l'esmorzar habitual a l'ermita de Sant Roc i una paella multitudinària per a tots els assistents.
Vicente Galiana ha ressaltat que aquesta iniciativa no és només per als usuaris de gossos guia, sinó que està oberta a tota la ciutadania, especialment a les persones amb diversitat funcional. Galiana ha afirmat que l'objectiu és "canviar la canya pels nostres bastons, els nostres gossos i les nostres cadires de rodes", fent un gest simbòlic cap a la inclusió.
La regidora de Festes, Noelia Selma, ha conclòs que la romeria "combina a la perfecció la inclusió social i la tradició castellonera", mostrant que a Castelló les festes són "de tots i per a tots".
Les inscripcions per a participar es poden fer a través de la pàgina web d'ASPEGUI CV.

La secció d'Esoterisme se centra en la tradició arrelada del Dia de Tots Sants i Difunts a la cultura espanyola.

L'estudi Cohorte IMPaCT, impulsat per l'Institut de Salut Carlos III, busca crear una gran cohort poblacional de 200.000 persones a Espanya.

Reciplasa, presidida per Sergio Toledo, preveu uns ingressos de 20,6 milions d’euros per al 2026 i uns beneficis nets de 38.161 euros, consolidant la gestió prudent.

Entrevista amb Mariano Chóliz, Catedràtic de Psicologia Bàsica, UV i assessor de Patim. "Els canvis en la Llei Valenciana del Joc són un retrocés en termes de Salut Pública"

La incorporació de David Edo Chabrera, Rafael Quiroga Alegre i Alejandro Navarro Canós busca reforçar els equips directius de la Junta, presidida per Raúl Collazos.

Castelló s'ha sumat al dol oficial amb les banderes a mig pal i recorda la gran mobilització ciutadana que va enviar més de 70.800 kg d'aliments i productes de primera necessitat.