
El Diputat provincial de Residus,, ha visitat els estudis de TVCS per a abordar, entre altres temes, la gestió de la nova taxa de recollida de residus
Desenvolupament de materials biocompatibles per a productes mèdics personalitzats
30/09/2025
Redacció
L'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC) ha fet un pas endavant en la diversificació de les seues aplicacions tecnològiques, apostant fort per transferir els seus coneixements innovadors cap al sector de la salut. L'ITC ha detectat un gran potencial per expandir l'ús dels materials ceràmics, especialment en el camp de la medicina.
Aquesta aposta s'ha materialitzat gràcies al projecte INNOBIO, que compta amb el suport de l'Institut Valencià de Competitivitat i Innovació (IVACE+i) i els Fons Europeus FEDER de Desenvolupament Regional. INNOBIO se centra en la fabricació i evolució de materials biocompatibles destinats a la medicina regenerativa, la salut i la biotecnologia.
El projecte sorgeix de la detecció d'un interès creixent en l'adaptació i personalització de productes mèdics a les necessitats concretes de cada pacient. INNOBIO ha identificat que les tendències futures passen pel desenvolupament de materials biocompatibles, amb un focus especial en la bioimpressió 3D i els materials compostos.
L'ús de tècniques avançades d'Impressió 3D s'està utilitzant com una solució efectiva per millorar la fragilitat i reduir els costos d'aquests materials, fent-los més competitius i eficients. Per això, s'estan utilitzant simulacions numèriques i tècniques innovadores de colat i premsat per analitzar exhaustivament la funcionalitat dels productes. Des de l'ITC, s'estan obrint nous camps d'estudi que permetran obtenir aplicacions biomèdiques personalitzades per a cada pacient, optimitzant paràmetres i reduint costos mitjançant la utilització de les tècniques més avançades.

El Diputat provincial de Residus,, ha visitat els estudis de TVCS per a abordar, entre altres temes, la gestió de la nova taxa de recollida de residus

La competència pel prestigiós Concurs de Mascletaes Ciutat de Castelló obliga a la celebració d'un sorteig públic per seleccionar les set empreses participants.

La vicepresidenta provincial, María Ángeles Pallarés, visita la Jana per comprovar l'èxit d'aquest servei impulsat pel Govern Provincial per garantir la seguretat i evitar robatoris en els municipis més petits.

La vicesecretària general Territorial del PPCS, María Ángeles Pallarés, exigeix a la Jana, al costat del seu alcalde, “el desenvolupament que vertebre l'interior nord de la província”

Les obres guanyadores de la iniciativa #elmillordelmeupoble mostren una imatge poc freqüent en les Xarxes Socials: el dia a dia de professionals que desenvolupen els seus treballs en el medi rural.

La Regidoria de Consum organitza les visites, en col·laboració amb la Confraria de Pescadors, per acostar el món del mar i l'alimentació saludable a 15 centres educatius.