
L'alcaldessa Begoña Carrasco destaca els "llaços que ens uneixen com a espanyols" i agraeix la vocació de servei públic de la Benemèrita.
13/10/2025
Redacció
La ciutat de Castelló ha celebrat el Dia de la Hispanitat i la festivitat de la Verge del Pilar, patrona de la Guàrdia Civil. L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, juntament amb una nodrida representació de la corporació municipal i altres autoritats provincials i nacionals, ha participat en l'acte castrense.
Tot i que l'Ajuntament de Castelló havia posat a disposició la Plaça Major per obrir la celebració a la ciutadania, tal com va sol·licitar el coronel de la Guàrdia Civil, Alfonso Martín, la previsió de pluja va obligar a traslladar la missa i l'acte institucional al Recinte de Fires i Mercats (REFEYME).
L'alcaldessa Begoña Carrasco va subratllar la rellevància d'aquesta jornada dual: “Hui celebrem els llaços que ens uneixen com a espanyols, l'orgull de ser i sentir-nos d'un país únic, pròsper, amb llibertat, justícia i respecte”.
Carrasco també va aprofitar la jornada per a enaltir la tasca de l'institut armat: “Hui enaltim la lloable tasca dels qui dia a dia vetlen per la nostra seguretat, prestant un servei indispensable. En el dia de la seua patrona, la Verge del Pilar, d'una forma solemne, hem demostrat a la Guàrdia Civil tota la nostra admiració, respecte i més sincer agraïment per la seua entrega i vocació de servei públic”.
La jornada va començar a les 10 del matí amb la missa, oficiada pel bisbe de la Diòcesi Sogorb-Castelló, Don Casimiro López Lorente. Posteriorment, l'acte institucional va ser presidit pel coronel cap de la comandància de la Guàrdia Civil de Castelló, Alfonso Martín Fernández, juntament amb la subdelegada de Govern a Castelló, Antonia García, i altres autoritats com la presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, i el president de l'Autoritat Portuària, Rubén Ibáñez.
L'acte va culminar amb el lliurament de condecoracions, els discursos institucionals i el tradicional homenatge als caiguts, seguit per l'himne de la Guàrdia Civil i l'himne nacional.


Barrachina defensa a Almeria una PAC forta i sense cofinançament per al sector hortofructícola

La Generalitat rep a Madrid dos premis pel seu model de transparència i gestió de dades públiques

Nules acull el 29 de març una trobada mundial sobre la conservació de la biodiversitat agrícola
La jornada inclourà intercanvi de llavors tradicionals, activitats divulgatives i propostes obertes a tota la ciutadania


El nou servei estarà operatiu en el curs 2026-2027 i donarà resposta a les necessitats de l’alumnat del municipi

