
De Vinaròs a la Lluna, un Carnaval Intergalàctic que encantarà a tot el Mediterran
El Carnaval de Vinaròs es prepara per a la seua pròxima edició, que començarà el 7 de febrer
Centenars de famílies del Toro es van traslladar a Almàssera a mitjan segle XX a la recerca d'un futur, creant una forta comunitat.
15/10/2025
Redacció
La Vila del Toro (l'Alt Palància) i Almàssera (l'Horta Nord) han iniciat els tràmits formals per a l'agermanament dels dos municipis, un acord que naix d'una profunda història compartida d'emigració i arrels comunes. L'alcalde del Toro, José Arenes, i el seu homòleg d'Almàssera, Emilio José Belencoso, han segellat el compromís de formalitzar aquesta unió.
A mitjan segle XX, nombroses famílies de la Vila del Toro van emigrar cap a la província de València per a "forjar-se un futur" més prometedor, i Almàssera es va convertir en la destinació escollida per moltes d'elles. El municipi de l'Horta va acollir la comunitat, que mai va oblidar els seus orígens.
"Aquesta és una història compartida. Tots aprenem de tots. I tota cultura té un pòsit, sempre positiu, sempre enriquidor", explica José Arenes, que no oculta el "caràcter emotiu i entranyable d'aquest tràmit formal". L'alcalde del Toro subratlla que "Ells som nosaltres i nosaltres som ells", referint-se als veïns d'Almàssera amb arrels al seu poble.
L'objectiu de l'agermanament, segons Arenes, "va molt més enllà de la sempre freda burocràcia". La intenció és créixer, compartir actes i tradicions, i sumar en definitiva, forjant sinergies que permeten la cooperació mútua.
Per la seua banda, l'alcalde d'Almàssera, Emilio José Belencoso, coincidix plenament amb la voluntat "d'unir-nos" ja que "de facto som municipis germans". Belencoso creu fermament que l'acord permetrà "enriquir les nostres cultures, compartir bones pràctiques en la gestió municipal i obrir noves oportunitats per als nostres veïns".
L'inici de l'expedient suposarà ara la tramitació administrativa i l'elaboració d'un programa d'activitats conjuntes de caràcter multidisciplinari, que inclourà intercanvis culturals, esportius i educatius. Arenes es mostra entusiasmat amb el futur: "Confiem a anar aterrant objectius en qüestió de mesos, perquè il·lusió i ganes ens en sobren".

El Carnaval de Vinaròs es prepara per a la seua pròxima edició, que començarà el 7 de febrer

Reforçar la investigació, la divulgació científica i l’assessorament especialitzat en matèries com la sanitat animal, la salut pública, el benestar animal i la biodiversitat

Issanza i Luis García analitzen en plató el gran moment del conjunt castellonenc abans del duel pel lideratge

La dirigent popular defensa el paper de l’aeroport i la ceràmica com a motors clau de l’ocupació i el desenvolupament provincial

Pedro Hernández, actual president del NBF Castelló, i Lola Valls, ex presidenta del club, han visitat els estudis de TVCS per a fer balanç de la temporada i analitzar el moment que travessa l’entitat.

La secció d’Astrologia i Ciències Ocultes amb Elena i Nekane, que en esta ocasió se centra en una de les festivitats més carregades de simbolisme del calendari, San Antoni.