
La Fundació Caixa Rural Vila-real Presenta el seu Calendari Solidari 2026 Dedicat al Patrimoni Musical Local
Redacció


La Fundació Caixa Rural Vila-real ha presentat el seu Calendari Solidari 2026, una edició especial dedicada a homenatjar el patrimoni musical de Vila-real. Aquest projecte solidari destinarà la recaptació íntegra a la Colla Gegantera de Vila-real, entitat que va guanyar el Premi ‘Generant Valors’ pel seu projecte ‘La gegantona Caterineta’.
L'acte de presentació ha estat presidit per Sonia Sánchez, presidenta de Caixa Rural Vila-real i de la Fundació, i ha comptat amb la presència de José Benlloch, alcalde de la ciutat, i Juan José Ortells, president de la Cooperativa.
Sonia Sánchez ha destacat que el calendari s'ha consolidat com un document que “crea identitat i posa en valor el ric llegat cultural i social de la nostra ciutat”.
Patrimoni Musical Documentat i Accessible
El contingut de l'almanac ha estat elaborat pel docent, compositor i músic Borja Muñoz, qui ha documentat, classificat i vinculat peces clau del patrimoni musical amb les entitats musicals de Vila-real. El material s'organitza en tres blocs temàtics: 'La nostra música', 'Música per a Vila-real' i 'Sabies que?'.
A més, el calendari és un document interactiu, ja que les peces musicals es podran escoltar escanejant els codis QR que es trobaran en els diferents mesos. Les il·lustracions que identifiquen visualment els blocs temàtics són obra de l'artista vila-realenc Carlos Chiva.
L'alcalde José Benlloch ha lloat el projecte: “És insubstituïble el paper, és insubstituïble el color, és insubstituïble el missatge que llança, a més incorporant noves tecnologies amb el QR perquè puguem accedir a la música i poder escoltar-la... Som un poble amb un bagatge i un llegat en matèria musical espectacular".
Finalitat Solidària, La Gegantona Caterineta
L'entitat beneficiària és la Colla Gegantera de Vila-real, el president de la qual, Carlos Chiva (també il·lustrador del calendari), ha agraït el suport de la Fundació. Ha explicat que els fons es destinaran a augmentar la família gegantera amb el naixement d'una nova gegantona anomenada Caterineta.
Els calendaris es poden adquirir a les oficines de Caixa Rural Vila-real i a la Tenda Taula de la Cooperativa Catòlica Agrària.


La Diputació destina 50.000 euros a millorar les botigues multiservei de 19 pobles
Les ajudes finançaran climatització, instal·lacions elèctriques i equipament per a conservar i exposar productes en municipis de menys de 5.000 habitants

Maestrat, ànima interior mostra el seu patrimoni i gastronomia a professionals del turisme

Més de 250 veus es reuniran en el XXXI Aplec de Corals Ciutat de Castelló
L’Auditori acollirà diumenge 25 d’octubre dotze agrupacions castellonenques i la formació femenina convidada Plèiades Cor, en una trobada d’homenatge a Juan Ramón Herrero.

Peníscola reunirà 11 xefs reconeguts i 25 productors en el V Festival Gastronòmic Castelló Ruta de Sabor
El passeig marítim de la platja Nord acollirà del 23 al 25 d’octubre degustacions, demostracions de cuina, música i activitats infantils.

La Diputació reunirà l’oposició aquest dijous per a recollir propostes per al pressupost de 2027
La presidenta, Marta Barrachina, ha convocat els portaveus del PSOE, Compromís i Vox dins del procés d’elaboració dels comptes provincials.

