
Compte arrere per a la fira de la tòfona més veterana d’Espanya
Redacció


La Villa d’El Toro es prepara este cap de setmana per a celebrar la fira de la tòfona més veterana d’Espanya, un certamen que, en la seua XXII edició, torna a reivindicar el valor de l’or negre que germina en esta terra. “Hi ha oportunitats que no s’han de deixar escapar”, afirma l’alcalde d’El Toro, José Arenes, convidant a veïns i visitants a gaudir d’una cita que combina tradició, gastronomia, divulgació i natura.
El certamen arrancarà el dijous 27 i s’estendrà fins al diumenge 30 de novembre, quatre jornades dissenyades per “posar en valor esta terra fèrtil i l’or que brota d’ella”, tal com assenyala Arenes. “La tòfona és un valor a l’alça que al nostre poble mimem i protegim. És un producte que ens suma i que no sols genera riquesa, també aferma el futur”.
La programació s’obrirà dijous amb una xarrada i un taller dedicats a este apreciat fong, mentre que el divendres estarà centrat en la investigació i la vanguarda en el cultiu de la tòfona.
“El dissabte és el dia gran, el dia en què obrim les portes de la fira. Una jornada multitudinària que, juntament amb el diumenge, mobilitza milers de persones a la Villa d’El Toro”, explica l’alcalde. “El nostre poble es convertix en un autèntic formiguer de professionals i visitants que aprofiten el cap de setmana per descobrir l’excel·lència de la nostra tòfona i les bondats del nostre entorn”.
La proposta del cap de setmana es completa amb xarrades, conferències, tallers i activitats per a totes les edats, així com amb una cursa de 16,5 km i una marxa de 5,5 km, amb inscripcions disponibles en línia a través de hj-crono.es.
Els qui visiten la fira tindran l’oportunitat de comprar tòfona fresca i degustar-la en diversos establiments del municipi: la braseria El Toro, l’hotel rural Los Abriles, el bar Calibores i el restaurant A Foc. “Estic convençut que repetiran”, conclou José Arenes.





Big Twin Spain 2026 obri el recinte al públic amb concerts gratuïts i quatre dies d'activitats al Pinar del Grau
La concentració motera se celebrarà del 10 al 13 de setembre amb música en directe, gastronomia, market, rutes i propostes per a tota la família.

El Serrallo ja escalfa motors per a les seues festes amb la presentació del llibre i el cartell oficial

Ausiàs Parejo i el Cuartet Levantino enamoren el públic de l'ORFIM amb "Entre tangos y fandangos"

El Grup Sant Agustí i Sant Marc presenta les seues reines i dona inici a les festes del barri
Paco Cabañero destaca el valor d'unes celebracions que combinen tradició, participació i convivència gràcies al treball del veïnat i de la comissió de festes.


