La citronel·la no és la millor opció per a combatre als mosquits

    Encara que es tracta de l'opció més generalitzada i econòmica no és tan efectiva

    03/08/2020 REDACCIÓ
    Mosquito-dengue

    Existeixen molts mites i dubtes sobre com fer perquè no et piquen els mosquits. La població està acostumada a ruixar-se citronel·la, posar-se polseres o fins i tot comprar aparells d'ultrasò amb l'esperança que no li piquen els insectes.

    La veritat és que la citronel·la sí que protegeix, però no de la manera que s'espera, ja que ofereix menys temps de protecció. No obstant això, altres fórmules com el DEET han demostrat major eficàcia. El medicament DEET, així és com és generalment conegut, però es denomina científicament N,N-diethil-m-toluamida va ser creat fa quasi 75 anys per l'Exèrcit dels Estats Units per a combatre les picades durant les seues expedicions en la jungla. De fet, l'Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana l'aplicació del DEET per a llocs en els quals els insectes piquen i poden transmetre malalties.

    Generalment, aquest és la fórmula més estudiada al llarg dels anys i s'ha demostrat que no produeix intoxicacions si se segueixen les indicacions, encara que una abundant aplicació del medicament pot produir efectes adversos sobre la pell com a irritacions, urticària i erupcions. 

    El més vist
    Captura de pantalla 2025-06-06 105051

    Com va ser la signatura del Cine Rex?

    Redacció
    06/06/2025

    La signatura del Cine Rex marca l’inici d’un projecte molt esperat per a recuperar un espai clau en la memòria i la vida cultural de Castelló