
La recreació de la batalla naval triomfa en un cap de setmana multitudinari d’Escala a Castelló
Redacció

El Grau de Castelló de la Plana ha viscut un cap de setmana de gran afluència amb motiu de la novena edició d’Escala a Castelló, que ha tornat a convertir el port en un dels principals focus d’activitat cultural i turística de la ciutat.
Un espectacle naval que captiva el públic
Una de les grans novetats d’enguany ha sigut la recreació d’una batalla naval entre el bergantí Phoenix i la goleta Grace, que ha congregat centenars de persones en el port per gaudir d’un espectacle amb maniobres i foc d’artilleria que ha captivat tant a grans com a menuts.
L’alcaldessa, Begoña Carrasco, ha destacat l’ambient viscut durant la jornada, remarcant que “malgrat la pluja, el port s’ha omplit de famílies gaudint dels espectacles i de les visites als vaixells”.
Projecció internacional i aliances mediterrànies
Durant la jornada, l’alcaldessa ha mantingut una trobada amb Wolfgang Idiri, director d’Escale à Sète, reforçant així els vincles dins del projecte de la Via Mediterrània junt amb altres ciutats europees.
En aquest sentit, des del consistori es posa en valor Escala a Castelló com una cita estratègica per a reforçar la projecció internacional de la ciutat i posicionar-la com a destinació vinculada a la cultura marítima.

Una oferta per a tots els públics
El festival ha tornat a destacar per la seua oferta diversa, amb visites a embarcacions històriques, música en directe i activitats familiars. Espais com l’Escola de Grumets han congregat nombroses famílies, consolidant l’esdeveniment com una proposta d’oci transversal.

Últim dia de festival
La novena edició es tancarà amb la partida de les embarcacions des del port, posant punt final a cinc dies d’activitat que han reforçat el paper del Grau com a motor turístic i cultural.




L'UJI desenvolupa una plataforma de realitat virtual per entrenar la intubació orotraqueal

Vint joves rehabiliten espais de l'Ermitori de la Mare de Déu de Gràcia dins del programa Talent Jove, finançat per LABORA amb 565.000 euros

El Benicarló fitxa 211 centímetres de talent: Rokas Gadiliauskas serà el nou gegant de la pintura

El PPCS destaca la inversió de 2,2 milions d'euros per climatitzar les aules dels centres públics de Castelló



