
Les associacions Nadie sin su ración diaria i Banco de Alimentos Castellón inicien una campanya de crowfunding
Redacció


Les associacions Nadie sin su ración diaria i Banco de Alimentos han posat en marxa un projecte en comú per a prendre mesures urgents per a combatre la crisi del coronavirus. Desde les organitzacions es demana ajuda per poder cobrir la creixent demanda de les persones necessitades o amb risc de pobresa a la província de Castelló. La paralització parcial de l'economía unida amb una situació de crisi financera son factors que afectaran directament la demanda d'ajudes socials per a poder obtindre una alimentació bàsica diaria.
Per aquest motiu, s'han creat els hastags #coronareto, #desdecasatambiensepuedeayudar i #elcoronanopuedeganar. «La alimentació diaria, un bé necessari per a totes les persones, va a quedar exposada a la vulnerabilitat particular de cada familia. No tots tenim les mateixes capacitats i condicions front a una situació sense precedents com aquesta», afegeixen.
En l'actualitat, a Espanya s'assisteix social i econòmicament a 1.500.000 de persones aproximadament a través de 55 Banc d'Aliments, 11.460 de les quals corresponen a l'associació de Castelló. Desde les organitzacions aseguren: «Si es cumpleixen els pronòstics, els Bancs d'Aliments d'Espanya hauran d'assistir a més de 1.600.000 persones, unes 123.000 més que avui en dia i que ja suposen unes grans dificultats».


L'objectiu d'aquesta acció és recaudar fons necessaris per poder ajudar a totes les persones en risc de vulnerabilitat de Castelló. La recaudació serà destinada a la emissió d'unes «Targetes Moneder», on diferents entitats socials de repartiment podran abastir-se d'aliments de primera necessitat als supermercats de tota la província de la cooperativa Consum
Les persones físiques o jurídiques donants podran rebre un justificant per a poder-lo utilitzar al final del tancament anual fiscal. Així es podrà obtindre un certificat emés per el Banc d'Aliments que pugui servir per a realitzar una deducció tant a l'IRPF com a l'Impost de Societats. Per a accedir a la plataforma es pot utilitzar el següent enllaç: https://www.migranodearena.org/reto/21477/covid-19-la-peor-amenazaindirecta-presente-y-futura-para-banco-de-alimentos-y-el-riesgo-de-pobreza
INGRESSOS EN COMPTE BANC D'ALIMENTOS
IBAN: ES3101337597014200001542
Concepte: Emergencia coronavirus Banco de Alimentos


Castelló millorarà els accessos al CEIP Enric Soler i Godes amb un nou pas per als vianants i més seguretat viària

La Guàrdia Civil investiga un home a Vinaròs per simular presumptament un robatori per cobrar l’assegurança del mòbil

La Plaça Major celebrarà els 775 anys de Castelló amb un gran tribut gratuït a Mecano
El grup Dalí actuarà este dissabte 5 de setembre, a les 21.30 hores, amb un espectacle de 90 minuts que recuperarà alguns dels grans èxits de la banda dels anys 80. L’entrada serà gratuïta.

El Gurugú estrena este dissabte el Castellón Beach Festival amb deu hores d’esport, música i oci

La Diputació culmina la restauració de les pintures murals de l’ermita de l’Avellà de Catí





