
El Mercat de la Taronja de Castelló supera els 13.200 quilos venuts i entra en la recta final de la campanya
Redacció


El Mercat de la Taronja de Castelló afronta les seues últimes setmanes després d’una nova campanya en què ha aconseguit vendre 13.200 quilos de taronja de proximitat, consolidant-se com una de les cites habituals dels diumenges a la ciutat.
La iniciativa, que es va iniciar el passat 19 d’octubre, ha estat activa durant 25 jornades, amb una mitjana de 528 quilos venuts cada diumenge i la participació d’uns 16 venedors setmanals. Estes xifres reflectixen la bona acollida per part de la ciutadania i el suport al consum de producte local.
Este diumenge, el regidor d’Agricultura, Gonzalo Romero, ha visitat els diferents punts del mercat, situats a les places de Fadrell, María Agustina i Pintures de la Gasulla, on ha pogut conversar amb els productors que oferixen directament la seua collita als consumidors en horari de 9.00 a 14.00 hores.
El Mercat de la Taronja permet adquirir fruita acabada de collir sense intermediaris, en una proposta que combina alimentació de proximitat i suport al sector agrícola. A més, facilita el contacte directe entre agricultors i compradors, reforçant el vincle entre el camp i la ciutat.
Durant la visita, Romero ha posat en valor la importància d’esta iniciativa per al sector primari i per al conjunt de la ciutat, destacant que es tracta d’un espai que dona visibilitat al treball dels agricultors i al valor d’un producte arrelat al territori.
Amb només tres jornades per davant abans del tancament de la campanya, el mercat es troba en la seua recta final mantenint una participació estable i consolidant-se com un punt de referència per a la compra de producte fresc i local.
A més del seu impacte econòmic, el Mercat de la Taronja contribuïx a fomentar hàbits de consum responsables i a acostar a la ciutadania, especialment a les noves generacions, al valor del producte de proximitat i al coneixement del sector agrícola.


Emergències destina 371.412 euros a equipament i assegurances del voluntariat de Protecció Civil

L’UJI tanca Gennera Challenge amb propostes per a atraure joves al món rural
Una trentena d’estudiants han treballat en sis equips per a respondre als reptes plantejats per la Diputació de Castelló i l’empresa Cuatroochenta

L’Orquestra de la Comunitat Valenciana obri hui la temporada de tardor de l’Auditori de Castelló

Betxí aborda la prevenció de plagues i el control biològic per a protegir els cítrics


