‘A l’estiu tot lo món viu’ tornarà a portar música, dansa i teatre als barris de Castelló fins a octubre

    La tercera edició de la campanya inclou actuacions de rondalles, grups de danses tradicionals i l’obra ‘100 anys albinegres’ en diferents punts de la ciutat
    06/06/2026RedaccióRedacció

     Castelló tornarà a omplir els seus barris d’activitat cultural amb una nova edició de la campanya ‘A l’estiu tot lo món viu’, una iniciativa que es desenvoluparà entre el 5 de juny i el 7 d’octubre amb una programació itinerant que arribarà a diferents zones de la ciutat.

    La proposta, impulsada per la Regidoria de Participació Ciutadana i Barris, celebra enguany la seua tercera edició amb l’objectiu de portar la cultura als barris i fomentar espais de convivència i participació veïnal durant els mesos d’estiu i principi de tardor.

    La programació inclou actuacions de balls regionals, rondalles i representacions teatrals que es desenvoluparan en places, parcs i espais públics de diversos barris i grups de Castelló.

    estiu  en tamaño mediano

    Entre les activitats previstes destaquen les actuacions dels grups de danses Lourdes, El Forcat, Castelló, Escola de Dansa, Millars, Atzavara i Ramell, així com les rondalles Els de la Fileta i Vora Séquia, que acostaran la música tradicional valenciana als diferents escenaris de la campanya.

    Una de les cites destacades serà la representació de ‘100 anys albinegres’, una obra teatral del grup Tragapinyols que recorre la història de Castelló i la seua identitat col·lectiva. Segons es va explicar durant la presentació, l’espectacle està concebut com una proposta oberta que pot incorporar nous episodis relacionats amb l’actualitat de la ciutat.

    La campanya permetrà superar les 400 activitats de dinamització realitzades als barris des de juny de 2023, segons les dades aportades durant la presentació de la iniciativa. Este programa se suma a altres accions desenvolupades al llarg de l’any com el Cinema de Barri, les activitats de Nadal, la programació de Pasqua o les sessions de màgia als barris.

    A més de fomentar la participació ciutadana, la iniciativa també pretén donar visibilitat a les entitats culturals locals i preservar les tradicions populars de la ciutat, apropant-les a nous públics i facilitant l’accés a activitats culturals sense necessitat de desplaçar-se al centre urbà.

    La programació es prolongarà durant quatre mesos i convertirà places, parcs i espais públics en punts de trobada cultural per als veïns de totes les edats, consolidant una proposta que s’ha convertit en una de les principals iniciatives d’animació sociocultural dels barris de Castelló.

    El més vist