
La Biblioteca 5.0 del carrer Major obrirà al setembre després d’una reforma integral de més de 4,4 milions


La nova Biblioteca 5.0 del carrer Major de Castelló obrirà les portes durant el mes de setembre, coincidint amb l’inici del nou curs, una vegada finalitzades les obres de rehabilitació integral de l’antiga Biblioteca Municipal.
L’actuació ha transformat la històrica Casa Andreu, un edifici del segle XVIII, en un equipament cultural adaptat als nous usos de lectura, estudi, treball i accés a les tecnologies.
L’Ajuntament xifra la inversió global en més de 4,4 milions d’euros, dels quals més de 2,6 milions procedixen dels fons europeus Next Generation, dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
La nova biblioteca disposa de 1.378 metres quadrats construïts repartits en quatre plantes i un pati interior. Un gran lluernari i un jardí vertical permetran augmentar l’entrada de llum natural i millorar el confort de l’edifici.
De la bebeteca a les sales de treball
La distribució incorpora espais oberts per a lectura i estudi, però també zones més reservades per al treball individual o en grup.
La biblioteca comptarà amb bebeteca, sala infantil, espai juvenil, sala de premsa i una zona d’ordinadors amb impressores, a més d’una sala de lactància i un canviador.
El projecte busca així que l’edifici deixe de funcionar únicament com un espai de consulta i préstec de llibres i amplie el seu ús com a punt de trobada cultural, amb capacitat per acollir exposicions temporals i altres activitats.
L’alcaldessa, Begoña Carrasco, ha destacat que la reforma permetrà oferir un servei més accessible i adaptat a usuaris de diferents edats.
Un edifici que controlarà consum, aire i aforament
Una altra de les principals novetats serà la incorporació del sistema Smart Building, connectat amb la Plataforma Intel·ligent de Castelló.
La tecnologia permetrà controlar en temps real els aforaments, la qualitat de l’aire, el consum energètic, la il·luminació i el reg, amb l’objectiu de millorar l’eficiència de les instal·lacions.
Segons les previsions municipals, estes mesures permetran reduir fins a un 70% el consum energètic respecte a un edifici convencional.
La reforma ha incorporat també 1.674 metres quadrats de paviments i revestiments de ceràmica castellonenca, integrant el material local en diferents espais de la nova biblioteca.
Amb l’obertura prevista per a setembre, Castelló recuperarà la biblioteca del carrer Major després d’una transformació completa de l’edifici històric, ara orientat també a l’estudi, la tecnologia i la programació cultural.


Reciplasa i l’UJI busquen iniciatives locals per a millorar la gestió dels residus

La Diputació adjudica millores en quatre casernes de la Guàrdia Civil per més de 171.000 euros

La Generalitat revisa la restauració de la Font de la Salut i les necessitats industrials de Sant Jordi

Agricultura inicia el pagament de 611.000 euros a 219 viticultors per la collita en verd


