
El Grau vibrarà amb “Grandes”, l’espectacle de JuanRa Castillo en homenatge als mites de la cançó espanyola
El Moll de Costa per emocionar el Grau amb la veu dels grans de la música
En el cas dels homes la incidència ha disminuït en els últims 10 anys
16/09/2020 REDACCIÓEn els últims 10 anys s'ha registrat un gran augment dels casos de càncer de pulmó entre les dones. La incidència en elles ha augmentat un 67%, mentre que els casos en els homes han disminuït un 7%. Segons el cap del Servei d'Oncologia Mèdica de l'Hospital Provincial de Castelló i membre de la junta directiva del Grup Espanyol de Càncer de Pulmó (GECP), Alfredo Sánchez, encara que existisquen més casos de càncer de pulmó en homes que en dones, els dels homes estan disminuint a causa del creixent abandó del tabaquisme. En el cas de les dones ocorre el contrari, ja que aquestes han començant a fumar cada vegada més en els últims 10 anys.
La Comunitat Valenciana registra cada any 3.000 casos: el 24% en dones i el 76% en homes. Aquesta malaltia està molt relacionada amb l'hàbit de fumar tabac, ja que la persona que fuma regularment pateix d'una capacitat pulmonar menor i el risc de patir càncer o coronavirus augmenta. Alfredo Sánchez ha recordat que la patologia està relacionada amb el tabac i que en aquest sentit, pot evitar-se. El 17 de novembre es commemora el Dia Internacional del Càncer de Pulmó per a conscienciar sobre la importància de previndre, detectar i actuar de manera precoç contra aquesta patologia.
El càncer de pulmó és el tercer càncer més comú en les dones a la Comunitat Valenciana, estant per darrere dels de mama i còlon. Quant a mortalitat, el càncer de pulmó se situa el segon per darrere del de mama. En els homes, el càncer més habitual és el de pròstata, mentre que el més mortal és el de pulmó.
El Moll de Costa per emocionar el Grau amb la veu dels grans de la música
L’esdeveniment, organitzat per l’Ajuntament d’Onda amb la col·laboració del Museu del Taulell i el suport d’entitats com ANPEC, AVEC-Gremio i l’ATC
Es quedaven amb comandes de clients i les venien en grups privats; entre els productes sostrets hi havia un televisor d’alta gamma
La delegada del Consell en Castelló, Susana Fabregat, destaca el compromís per “un interior més accessible i ple d’oportunitats”
Les autoritats, les reines de les festes i els veïns reten homenatge al patró del districte marítim amb la missa major, el lliurament del “Aladroc d’Or” i una espectacular mascletà