
El projecte SyMptOMS del grup d'investigació GEOTEC de l'UJI aprofita el potencial dels telèfons intel·ligents i dispositius portables per a innovar en el diagnòstic i tractament de trastorns mentals
L'alcaldessa destaca que s'adquiriran vehicles ‘verds’ per a millorar i fer més eficient i sostenible el transport públic
23/10/2020 REDACCIÓL'Ajuntament de Castelló ha captat nous fons europeus per al desenvolupament d'un projecte, pressupostat en 736.890 euros, que “millorarà i farà més eficient i sostenible el transport públic amb la implantació de dues línies d'integració perifèrica i nous vehicles més ‘verds’”, tal com ha avançat l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco. L'alcaldessa ha explicat que, a través d'aquest projecte, que serà cofinançat, l'Ajuntament desenvoluparà un nou model de transport públic a les urbanitzacions de muntanya i en els barris perifèrics de la zona sud de Castelló. “Gràcies a aquesta nova injecció de fons, implantarem dues línies d'integració perifèrica que comptaran amb vehicles de combustibles alternatius per a atendre les necessitats diàries d'aquestes zones, es tracta d'un projecte amb el qual continuem transformant i millorant Castelló amb l'ajuda d'Europa”, ha indicat.
Aquest projecte per a implantar un servei de transport a demanda en urbanitzacions de muntanya i els barris perifèrics del sud de Castelló va ser presentat a la convocatòria de subvencions a projectes singulars d'entitats locals que afavorisquen el passe a una economia baixa en carboni en el marc del programa operatiu Feder de creixement sostenible 2024-2020. En concret, el projecte s'inclou dins de l'objectiu 4.5.1 dels fons Feder dirigits a fomentar la mobilitat urbana sostenible i el transport urbà net. El consistori, a través de l'Oficina de Planificació i Projecció Econòmica, ha obtingut així fons per 368.445 euros per al seu cofinançament en els pròxims 30 mesos.
L'actuació consisteix en la creació de dues línies de transport a demanda o DTR (Demand Responsive Transport) i l'adquisició de quatre vehicles amb combustibles alternatius per al transport col·lectiu a les urbanitzacions de muntanya i els barris perifèrics de la zona sud. El regidor de Mobilitat Sostenible, Jorge Ribes, ha explicat que el transport a demanda “està pensat per a les àrees amb xicoteta demanda de transport públic, de manera que s'implanta un nou sistema més eficient i que redueix les emissions, i que garanteix el servei de transport públic amb un model orientat a les necessitats de l'usuari”.
El projecte SyMptOMS del grup d'investigació GEOTEC de l'UJI aprofita el potencial dels telèfons intel·ligents i dispositius portables per a innovar en el diagnòstic i tractament de trastorns mentals
L'alcalde Bernabé Sangüesa destaca la importància d'ambdues actuacions per a la millora dels accessos i la seguretat dels vianants.
La ciutat acollirà 38 espectacles de 24 companyies internacionals en els dos últims caps de setmana de setembre.
Un hivernacle de pitayes a Moncofa, saquejat sense deixar fruita per a la collita
La directiva es posa a buscar un substitut per a reconduir la situació de l'equip
El Consell Sectorial de Comerç acorda un calendari d'accions conjuntes