
Les vacances ideals segons el teu signe, descobreix on recarregar energies este estiu
Del luxe de Leo a l’aventura de Sagitari, coneix el destí perfecte per a tu segons el teu horòscop… i el teu ascendent!
La vicepresidenta reclama que totes les formacions polítiques condemnen els disturbis del cap de setmana
03/11/2020 REDACCIÓCarmen Calvo, vicepresidenta primera del Govern, rebutja ara mateix un confinament domiciliari i demana «no avançar fases». Calvo assegura que cal esperar al 9 de novembre per a avaluar l'eficàcia de les mesures adoptades per a frenar el coronavirus, com per exemple, el toc de queda. La vicepresidenta defensa que han pres mesures contundents a cada moment, com les restriccions de mobilitat nocturna i entre territoris, i ha afegit que aniran veient cada dia les circumstàncies «perquè les epidèmies són així».
La vicepresidenta primera considera que «des del punt de vista polític» és comprensible que qualsevol comunitat autònoma, «en l'àmbit de la seua responsabilitat, prenga precaucions, es pronuncie i tinga resposta», va apuntar en referència a la petició d'Astúries. No obstant això, «com a Govern encara estem verificant com funcionen les mesures preses fins al 9 de novembre, i que s'assemblen a les que han pres altres països», ha afegit. «Donem una mica de temps per a veure què ocorre en els pròxims dies», per a recordar a continuació que una decisió com el confinament domiciliari des del punt de vista jurídic «només la pot adoptar el Govern», i que requeriria una modificació de l'actual decret d'estat d'alarma.
Responsabilitat política dels disturbis
Quant als disturbis del cap de setmana, Carmen Calvo ha instat als ciutadans a exercir la seua «responsabilitat i solidaritat» amb aquells que estan en les Ucis, amb el personal sanitari «que treballa esforçadament» i amb altres col·lectius que «mantenen el dia a dia de la població». «No podem tindre a gent activant les majors irresponsabilitats, els pitjors sentiments. No ens agrada que els radicals i violents vagen a aprofitar un buit de tensió», va lamentar, advertint que «seran responsables els qui instiguen tot això».
En aquest sentit, ha demanat a tota la classe política «la seua condemna i comportament exemplar perquè són càrrecs públics», apuntant a Vox per «haver dit una cosa i la contrària». Així, va subratllar que la formació que presideix Santiago Abascal «ha animat aqueixes manifestacions, i després ha dit que sectors que estarien ideològicament més pròxims a aquest govern són els que s'han rebel·lat». «És una contradicció absurda», ha afegit la vicepresidenta.
Del luxe de Leo a l’aventura de Sagitari, coneix el destí perfecte per a tu segons el teu horòscop… i el teu ascendent!
750 kilos de sardina i 250 litres de vi al grau de Castelló
Els ajuntaments podran optar a subvencions de fins a 5.000 euros per a actuacions de manteniment, homologació i divulgació del patrimoni natural
El municipi programa activitats gratuïtes a l’aire lliure per a totes les edats, del dilluns al divendres durant tot el mes
EI Covid la grip són les úniques malalties per davant de les de transmissió sexual
El nou contracte aposta per la reorganització de línies, la digitalització i autobusos sostenibles