
El projecte SyMptOMS del grup d'investigació GEOTEC de l'UJI aprofita el potencial dels telèfons intel·ligents i dispositius portables per a innovar en el diagnòstic i tractament de trastorns mentals
Agricultura està a la espera de rebre els resultats
24/11/2020 redaccióL'organisme competent en matèria de sanitat animal de la Comunitat Valenciana, la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, segueix treballant per a delimitar el focus de febre del Nil detectat en un cavall de Castelló el 17 de novembre i notificat pel Ministeri divendres passat.
Segons han informat fonts de l'administració autonòmica, s'han recollit 124 mostres entre els equins de huit explotacions amb animals d'aquest tipus, amb l'objectiu de realitzar les proves necessàries per a poder localitzar i delimitar possibles nous contagis que s'hagen produït a partir del mateix focus, ja que cal recordar que el mosquit comú és el principal transmissor.
En aquests moments, Agricultura es troba a l'espera de rebre els resultats de les proves epidemiològiques practicades per a conéixer si s'ha produït una extensió de l'esmentat focus o aquest queda limitat al cas puntual notificat.
Mentrestant, es mantenen les accions recollides en el protocol del Govern, entre les que s'inclou el reforç de la desinfecció i neteja de les instal·lacions destinades a albergar als animals, així com l'augment de les fumigacions per a evitar la presència de mosquits i, així, reduir el risc de propagació.
A més, la baixada de les temperature ajudarà a frenar l'expansió de la febre del Nil, en costar-li més al virus multiplicar-se amb el fred, tal com va comentar el entomólogo i director tècnic de Lokímica, Rubén Bueno.
El projecte SyMptOMS del grup d'investigació GEOTEC de l'UJI aprofita el potencial dels telèfons intel·ligents i dispositius portables per a innovar en el diagnòstic i tractament de trastorns mentals
Una agenda completa de tres dies per a conéixer la cuina i l'entorn de la ciutat
El govern municipal reforçarà les línies d'autobús i ampliarà els horaris de les biblioteques.
El regidor d'Urbanisme destaca el potencial de la plataforma industrial per a la indústria i l'economia de la ciutat.
L'esdeveniment, que tindrà lloc el 20 de setembre al parc Rafalafena, commemora el 50é aniversari d'APESOCAS.
El Ple aprova una moció per a reclamar una millora del finançament local i una actualització de les regles fiscals.