
Els ajuntaments podran optar a subvencions de fins a 5.000 euros per a actuacions de manteniment, homologació i divulgació del patrimoni natural
La mostra gastronòmica obri aquest divendres a la plaça de les Aules amb una desena d’estands i amb la promoció del consum de productes ‘Castelló Ruta de Sabor’ per a aquestes festes.
15/12/2020La primera Fira de Nadal de productes ‘Castelló de Ruta de Sabor’ és la gran aposta de la Diputació Provincial per a promocionar el consum d’aliments amb segell castellonenc durant les pròximes festes nadalenques. Des d’aquest mateix divendres i fins al diumenge per la nit, la plaça de les Aules acollirà els estands de les xicotetes empreses locals que han acceptat la invitació de traslladar al mateix centre de la capital la seua millor selecció de productes. Els visitants podran trobar des de vins i licors i dolços nadalencs fins a formatges, hortalisses i olis.
Amb aquesta exposició gastronòmica, la Diputació Provincial s’ha posat com a meta incentivar l’adquisició de productes locals perquè aquestes festes copen les taules de totes les llars castellonenques. “A tothom li agrada oferir qualitat als seus comensals quan venen dates assenyalades i crec que coincidim que el millor producte que hi ha és el de casa”, ha assenyalat Virginia Martí, diputada responsable de la marca ‘Ruta de Sabor’. Amb això ha fet una invitació a tota la ciutadania a acostar-se a Castelló a fer les compres dels àpats de Nadal “perquè així estarem ajudant els productors de quilòmetre zero a créixer i a posicionar els seus productes en el mercat”.
Atenent a la situació de pandèmia, la participació s’ha hagut de limitar a una desena d’empreses, el que “en cap cas ressentirà l’experiència sensorial i gastronòmica de les persones que s’arrimen a conéixer-nos”. A això cal sumar-li l’aplicació d’un estricte protocol de seguretat: es garantirà la separació lateral entre els estands, es prendrà la temperatura a tothom i s’oferirà gel hidroalcohòlic perquè s’higienitzen les mans abans d’accedir-hi.
A banda de poder contemplar la producció alimentària provincial, els assistents també podran gaudir d’activitats complementàries, que van des de ‘showcookings’ a presentacions de productes. La inauguració de la fira tindrà lloc el divendres a les 10 hores. L’horari d’obertura serà el mateix els tres dies, mentre que el de tancament s’estableix a les 22 hores excepte el diumenge, quan s’avançarà a les 20 hores.
Aquesta primera Fira de Nadal és l’evolució natural de l’anterior mostra de la trufa, el que obeeix a “un procés de canvi i de potenciació de la marca que passa per obrir nous espais d’exposició on presentar a la ciutadania tota la gama de productes que ofereix la nostra terra”. A més a més, “també l’hem dotada d’un nom més idoni i atractiu per a les dates que corren”.
Els ajuntaments podran optar a subvencions de fins a 5.000 euros per a actuacions de manteniment, homologació i divulgació del patrimoni natural
El municipi programa activitats gratuïtes a l’aire lliure per a totes les edats, del dilluns al divendres durant tot el mes
EI Covid la grip són les úniques malalties per davant de les de transmissió sexual
El nou contracte aposta per la reorganització de línies, la digitalització i autobusos sostenibles
Deu Dies de Tradició, Gastronomia i Convivència per ha gaudir d'una programació per a totes les edats, amb actes taurins, culturals i religiosos en honor a la Mare de Déu del Carme.
La Regidoria de Família i Infància de Castelló valora la tasca de la Fundació Iniciativa Social, que oferix activitats gratuïtes a 23 menors del barri en situació de vulnerabilitat.