
El Consell aprova el decret pel qual es creen els òrgans que canalitzaran els fons procedents de la UE per a la recuperació econòmica
Redacció


El Ple del Consell ha aprovat el decret pel qual es creen i regulen els òrgans de l'Estratègia Valenciana per a la Recuperació que contribuiran a maximitzar la capacitat d'absorció de fons en el període 2021-2027, dels fons estructurals i d'inversió europeus, i especialment dels fons 'Next Generation EU'.
Aquest decret del Consell té per objecte crear els òrgans de governança i regular les seues funcions, composició i funcionament, a fi d'assegurar la coordinació i col·laboració entre els diferents nivells de les administracions públiques i amb les entitats públiques i privades per a l'impuls de projectes transformadors en el marc de l'Estratègia Valenciana per a la Recuperació.
Aquests òrgans d'execució, gestió i control garantiran la continuïtat en el temps de les actuacions que es duguen a terme a fi d'aconseguir els objectius de recuperació econòmica i aconseguir una Comunitat Valenciana més verda, digital, igualitària i cohesionada des del punt de vista social i territorial.
L'Estratègia Valenciana per a la Recuperació és el document estratègic mitjançant el qual es traslladen i adapten els grans instruments europeus, en particular l'Instrument Europeu de Recuperació 'Next Generation EU', a l'àmbit de la Comunitat Valenciana, per a respondre al repte de la recuperació econòmica, social i ambiental que requereix la situació actual.
D'aquesta manera, el decret representa un pas més del Govern valencià per a afermar la seua gestió quant a l'aprofitament eficaç dels fons, d'acord amb les polítiques públiques impulsades des del Govern d'Espanya a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, 'Espanya Pot', aprovat per la Comissió Europea el 16 de juny de 2021.
Entre els objectius de l'Estratègia Valenciana per a la Recuperació figuren el de mobilitzar la inversió privada i la participació de tots els agents econòmics i socials, per a avançar conjuntament en la recuperació de la societat valenciana després de la pandèmia.


Castelló licita la primera fase de Censal Parc amb 35.000 m² i una inversió de 6,4 milions d’euros
El projecte incorpora zones esportives, infantils, d’aventura i una làmina d’aigua. El parc complet tindrà 122.000 m² i es construirà en tres fases

Pirotècnia Alto Palancia guanya el primer premi del XXX Concurs de Mascletaes “Ciutat de Castelló”

El Saló del Còmic i el Llibre Infantil i Juvenil ompli la plaça Major de Castelló en la seua segona jornada

L’Outlet Primavera Market del Grau atrau nombrós públic a la plaça de la Panderola


