El Consell aprova una pujada extraordinària del 5% del SMI al personal amb diversitat funcional severa dels Centres Especials d'Ocupació

    Les ajudes passen del 50% al 55% del Salari Mínim Interprofessional, incloses les persones amb trastorn de l'espectre autista

    17/10/2021RedaccióRedacció
    images
    Font: Serdomas.es

    El Ple del Consell ha aprovat una pujada extraordinària del 5% del Salari Mínim Interprofessional (SMI) destinada a personal dels Centres Especials d'Ocupació.

    Aquest increment se substancia a través de l'un decret de concessió directa de l'increment de les ajudes a projectes d'inserció laboral per al finançament parcial dels costos salarials del personal amb diversitat funcional o discapacitat severa en Centres Especials d'Ocupació (CEE).

    Aquestes ajudes van ser regulades en el decret 217/2020 de 29 de desembre i es convoquen per a l'exercici 2021.

    El decret recull l'esmentat increment, amb caràcter extraordinari, del 5% del SMI. de les 'Ajudes a projectes d'inserció laboral en CEE per al finançament parcial dels costos salarials del personal amb diversitat funcional o discapacitat de l'exercici 2021', concedides en 2021 a través del Decret 217/2020.

    Així, la pujada s'aplica a les persones treballadores amb paràlisi cerebral, persones amb malaltia mental o persones amb discapacitat intel·lectual, incloses les persones amb trastorns de l'espectre de l'autisme, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33% i les persones amb discapacitat física o sensorial, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 65%.

    El més vist