
Els secrets dels mesos de l´any arriben a la secció d’esoterisme amb Elena i Nekane
Descobreix les característiques dels signes segons el teu mes de naixement, i arriba el moment de netejar casa
COINCOPESCA exigeix a la Secretària General de Pesca del MAPA que indique quantes jornades els corresponen amb dret a pescar i quins càlculs individuals utilitzaran per a l'obtenció dels mateixos
26/01/2022
Redacció
COINCOPESCA segueix sense conéixer, a hores d'ara, els dies de pesca que els corresponen pescar a cadascuna de les embarcacions d'arrossegament valencianes, malgrat les reiterades consultes que ha realitzat a la Secretària General de Pesca del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA). Les confraries de pescadors professionals de la Comunitat Valenciana denuncien que sense conéixer amb exactitud el nombre de dies que els correspon pescar per a aquest exercici, és molt difícil que puguen programar les eixides per al que resta d'any i per a anys posteriors.
COINCOPESCA destaca que els pescadors d'arrossegament valencians fan entre un i dos mesos de veda voluntària i per tant necessiten una planificació concreta. A aquests dies de vedes per autoregulació voluntària de l'esforç pesquer cal sumar les jornades que no pesquen per l'acció dels temporals marins, les reparacions de les embarcacions i les festivitats locals, autonòmiques i nacionals. D'aquesta manera la modalitat d'arrossegament de la Comunitat Valenciana és la que per dret, pot pescar més jornades, però al mateix temps és la modalitat que menys dies pesca a l'any, una peculiaritat que hauria de tindre's en compte a l'hora del repartiment dels dies.
També és necessari destacar que el sector pesquer valencià, igual que en la resta de la flota costanera mediterrània, la seua forma de retribució salarial és "a la part" i per tant el càlcul dels dies que es va a pescar durant un any és essencial per a establir els salaris dels patrons, els armadors i els mariners. Per tant existeix un problema social de fons bàsic a l'hora de conéixer els dies de pesca que ha d'atorgar la Secretaria General de Pesca.
Sobre aquest tema COINCOPESCA denuncia, novament, una tremenda falta de sensibilitat, empatia, falta d'informació i transparència informativa que afecta de manera negativa a la modalitat d'arrossegament de la Comunitat Valenciana.

Descobreix les característiques dels signes segons el teu mes de naixement, i arriba el moment de netejar casa

Els Pressupostos Participatius, amb una dotació d'1 milió d'euros, consoliden la democràcia directa i mantenen el paper clau dels Consells de Districte en l'elecció final dels projectes.

Vint-i-sis establiments de la marca 'Castelló Ruta de Sabor' participen del 23 d'octubre al 23 de novembre, oferint productes de quilòmetre zero i de proximitat com a protagonistes.

Castelló preveu la construcció de prop de 4.000 habitatges, més del 40% de protecció pública, gràcies a la liberalització de sòl, i una partida rècord d'1,5 milions per a la compra d'habitatge social.

La plaça de Les Aules es transformarà en un campament d'època amb tallers, exhibicions de formació de tropes i esgrima clàssica, amb accés gratuït per a totes les famílies.

La FVMP també se suma a l'esforç amb una aportació addicional per a infraestructures