
Marco presenta als venedors del Mercat d’Abastos el projecte de reforma de 2,27 milions
L'alcaldessa destaca la importància d'aquesta actuació que està cofinançada per fons europeus a través d’Edusi
El conseller ha participat en la Conferència Sectorial d'Energia convocada pel Govern per a alinear les polítiques d'estalvi energètic de les comunitats autònomes
Economía 08 de agosto de 2022El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha assegurat que el Reial decret llei 14/2022 de mesures de sostenibilitat, estalvi i eficiència energètica aprovat pel Govern central “no és una norma coercitiva, sinó flexible i de conscienciació de la ciutadania sobre la importància de l'eficiència energètica en un context com l'actual marcat per la guerra d'Ucraïna i la dependència del gas en tota Europa”.
Per al conseller, “aquest és el camí que hem de seguir, el de la conscienciació, l'estalvi, l'eficiència energètica i l'impuls a les energies renovables”. En aquest sentit, ha destacat que des de la Conselleria d'Economia “entenem la conjuntura i no som partidaris de les polítiques reactives i per això continuarem treballant i potenciant l'impuls a les energies renovables i l'eficiència de l'energia en la Comunitat Valenciana”.
El titular d'Economia Sostenible ha participat en la Conferència Sectorial d'Energia al costat de la resta de responsables autonòmics en matèria d'energia, indústria i comerç, per a analitzar el Reial decret llei 14/2022 per a reduir la dependència del gas natural amb l'objectiu d'alinear les polítiques d'estalvi energètic de totes les administracions i garantir el compliment d'aquesta normativa.
Aquesta trobada telemàtica ha estat presidit per la vicepresidenta i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera, juntament amb la ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, i la secretària d'Estat d'Energia, Sara Aagesen. També han participat representants de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP).
Durant la seua intervenció, Climent ha subratllat que “hem de continuar treballant en la descarbonització de l'economia com ja estem fent des del Govern del Botànic des de 2015”.
D'aquesta manera, ha recordat iniciatives ja posades en marxa, com el Pla d'Energia Sostenible 2020, el Pla d'Impuls del Vehicle Elèctric i d'Infraestructura de Recàrrega, amb el qual des de l'any 2017 fins a 2021 s'ha fet costat a 60 estacions ultraràpides, 116 estacions ràpides,i 352 semiràpides, que han permés que la Comunitat Valenciana siga la tercera comunitat autònoma en punts de recàrrega públics.
Així mateix, ha citat la posada en marxa del Pla de Foment de les Comunitats Energètiques Locals i del Pla de Foment de l'Autoconsum Energètic.
Per tot això, ha manifestat que “des de 2015, la Comunitat Valenciana ha fet un salt de gegant cap a un model energètic basat en energies renovables, per a aconseguir la descarbonització de l'economia i l'autoconsum en tots els sectors de la societat, i que ja està donant els seus fruits. Per això és important conscienciar a la ciutadania en general i hem de donar exemple com a administració”.
L'alcaldessa destaca la importància d'aquesta actuació que està cofinançada per fons europeus a través d’Edusi
El secretari general es reuneix amb els representants del PSPV castellonenc al Congrés per a fixar les prioritats de treball per a 2023: «Els interessos de la província estan per davant de tot»
Marco destaca que són per a accions de renaturalització de la ciutat, per a la conversió en zona de vianants de l'entorn de San José i per al Pinar
Els comptes públics de #MésCastelló suposen un increment del 5,84% respecte a 2022 i del 31,4% respecte a les últimes elaborades per l'anterior equip de govern del PP
L'acte ha sigut convocat per José Martí, qui considera “molt important” la reunió del passat dimecres de Pedro Sánchez amb ASCER, i que el president mostrara la seua disposició a aprovar noves mesures que protegisquen la principal indústria de la província
Prada de Conflent: “Onda és taurina per tradició, cultura i identitat i aquest govern estarà sempre al costat dels barris i les seues festes”
L'Ajuntament ha signat un conveni amb el Ministeri de l'Interior per a la incorporació de la Policia Local al “Sistema de Seguiment Integral dels casos de Violència de Gènere”
L’Escola d’Igualtat obri l’agenda del 8M amb 20 activitats que inclouen formació, tallers, música, teatre, cinema, art, una cursa no competitiva i l’entrega del Premi Olímpia
Es tracta de l'edició de 2022, que va haver d'ajornar-se a causa del mal oratge.