
El Grau vibrarà amb “Grandes”, l’espectacle de JuanRa Castillo en homenatge als mites de la cançó espanyola
El Moll de Costa per emocionar el Grau amb la veu dels grans de la música
L’alcalde de Benicarló, Juanma Cerdá, ha rebut la directora que enguany s’encarregarà de dirigir la serenata a Sant Bartomeu. El concert tindrà lloc avui dimecres a les 21.00 hores a la plaça de Sant Bartomeu
24/08/2023Amb motiu de la serenata a Sant Bartomeu que tindrà lloc avui dimecres, l’alcalde de Benicarló ha volgut reconéixer la figura de la directora que l’Associació Musical Ciutat de Benicarló ha convidat per a participar d’un dels actes més tradicionals de les Festes Patronals.
Enguany, l’escollida ha estat la valenciana Beatriz Fernández Aucejo, prestigiosa directora d’orquestra que ha dirigit algunes de les millors formacions nacionals i internacionals, com la Deutsche Kammerakademie Neuss am Rhein, l’Orquestra de la Comunitat Valenciana, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya OBC, l’Orquesta Sinfónica Región de Murcia, la Mendelssohn Symphonia Orchestra, l’Orquesta del Festival Internacional de Música de Cancún, l’Orchestra del Conservatorio Cherubini di Firenze o l’Orquesta Sinfónica de Galicia, entre d’altres.
L’alcalde, Juanma Cerdá, ha agraït la presència de Beatriz Fernández a la serenata, «un dels concerts amb més prestigi dels que se celebren anualment a Benicarló», ha dit. «És molt positiu per a tots els membres de la nostra banda comptar amb la direcció d’una persona del prestigi de Beatriz Fernández», ha remarcat Cerdá, que ha assenyalat que «gràcies a la serenata i a tots els directors que han estat convidats al llarg dels anys, els membres de la nostra banda han tingut el privilegi de conéixer diferents maneres d’entendre la música i han pogut gaudir de primera mà alguns dels grans referents de la música de banda a nivell internacional».
La directora ha manifestat que «és un plaer haver pogut treballar amb la banda de Benicarló i gaudir del magnífic ambient previ al concert» i ha assegurat que «aquest és, sense dubte, un dels esdeveniments musicals més importants de la Comunitat Valenciana, pel nivell dels directors que passen cada any per Benicarló».
El director de l’Associació Musical Ciutat de Benicarló, Pablo Anglés, ha destacat «la capacitat, l’experiència i la proximitat» de la directora. Anglés ha destacat que «per sort, en el món de la direcció comencem a tindre molts referents femenins, i en aquest cas, Beatriz és una de les màximes fonts d’inspiració per a totes les que s’estan formant en el món de la música en general i en el món de la direcció en particular». «Les bandes de música —ha subratllat el director— han crescut gràcies a les dones, però ens faltava fer el pas de vore les dones en un paper més rellevant, com és el de directores».
La presidenta de l’entitat, Mar Martínez, i la mussa, Cristina Fresquet, també han estat presents a l’acte. i han convidat veïns i visitants a gaudir del concert.
Una trajectòria d’èxit internacional
Nascuda a Paiporta, Beatriz Fernández Aucejo va començar els seus estudis a València i ben prompte va descobrir la seua passió per la direcció i va ampliar els seus coneixements estudiant a Alemanya, Àustria (Universitat del Mozarteum) i a Itàlia (Accademia Chigiana). Posteriorment, va evolucionar al món professional i va començar a dirigir les millors orquestres espanyoles, mexicanes i sud-coreanes.
Recentment guardonada amb el 3r Premi i el Premi ARTE al Concurs de Direcció La Maestra 2022 organitzat per la Filarmònica de París, Beatriz Fernández ha estat elogiada pel seu control i atenció al detall, el seu gest ampli i expressiu i les seues encertades interpretacions.
Les seues aparicions recents inclouen actuacions amb l’Orquestra Mozart de París, Orquestra de València, Orquestra Simfònica de la Regió de Múrcia, Orquestra de la Comunitat Valenciana, Orquestra Filharmònica de Gran Canària, Orquestra d’Extremadura, Orquestra Simfònica de Navarra, Orquestra de RTVE o Orquestra de Còrdova, entre d’altres.
També ha treballat amb les bandes simfòniques més prestigioses de la Comunitat Valenciana, així com amb les de Madrid, Palma de Mallorca i Santiago de Compostel·la i ha ocupat el càrrec de subdirectora de la Banda Municipal de Barcelona durant dues temporades.
Actualment és la directora musical i artística de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València i és membre de ‘La Maestra Academy’ de la Filharmònica de París, on continua formant-se professionalment i rebent classes magistrals i assistint a directors de renom internacional.
El Moll de Costa per emocionar el Grau amb la veu dels grans de la música
Mou-te Aquest Estiu a Castelló! Entrenament Funcional, Aquafitness i Ritmes per a Tothom a les Platges
Més de 950 participants van omplir la ciutat de passió i germanor.
Exhibicions taurines patrocinades per la Penya La Divisa fins a activitats infantils i revetles, el municipi va viure intensament els seus dies grans, reafirmant el seu caràcter acollidor.
El Consorci de Bombers impulsa dotze jornades per millorar la resposta municipal davant catàstrofes
Es quedaven amb comandes de clients i les venien en grups privats; entre els productes sostrets hi havia un televisor d’alta gamma