
Més de 250 escolars omplin el Palau de la Festa en el VIII Campionat de Scrabble en Valencià
Dotze centres educatius de la província participen en una jornada lúdica per a promoure l’ús del valencià a les aules
Tots els centres acullen un simulacre amb la presència dels coordinadors de les proves i dels vocals-correctors del tribunal que estan assignats a cada centre
Educació 30 de junio de 2020 María SáezMés de 2.000 aules repartides en 470 centres de Batxillerat acolliran enguany les proves d'accés a la universitat, que de manera excepcional se celebren els pròxims dies 7, 8 i 9 de juliol, en instituts en els quals aquest dimarts s'ha realitzat un simulacre de les Proves d'Accés a la Universitat (PAU) per a comprovar el correcte funcionament del dispositiu.
La consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual, ha visitat l'IES Benlliure de València, on ha tingut lloc un dels simulacres, en el qual han participat els coordinadors de les proves i els vocals-correctors del tribunal, a més d'un equip de Protecció Civil i voluntaris que han actuat com si foren els estudiants que es presenten als exàmens.
Carolina Pascual ha explicat que l'objectiu d'aquest simulacre ha sigut «organitzar de la millor forma possible les proves i assegurar-nos que la setmana vinent tot el dispositiu funciona correctament». Així, ha informat que el dispositiu organitzat enguany es desplegarà en un total de 2.173 aules, 788 a Alacant, 254 a Castelló i 1.131 a València
En aquest sentit, ha indicat que «encara que enguany les proves siguen excepcionals, l'alumnat podrà fer els exàmens amb seguretat i confiança». Ha recordat que hi ha «moltes persones treballant perquè les proves es desenvolupen en les millors condicions de seguretat i de confiança».
També ha agraït a les conselleries de Justícia, Educació, Sanitat i Hisenda la seua col·laboració per a l'organització de les PAU i ha recordat la important labor dels efectius de Protecció Civil, Policia Local i els prop de 2.500 professors i professores «que s'han presentat de manera voluntària perquè les proves puguen realitzar-se».
Carolina Pascual ha indicat que la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital ha elaborat un vídeo dirigit a l'alumnat en el qual resumeix les mesures de seguretat i explica el funcionament de les proves «amb la finalitat que acudisquen amb confiança a examinar-se».
La consellera ha afirmat que «l'objectiu és donar tota la informació possible perquè les alumnes i alumnes vagen amb tranquil·litat i solo s'ocupen de l'examen, reduint qualsevol incertesa o preocupació sobre com es desenvoluparà».
En el vídeo s'explica que l'alumnat haurà d'arribar 45 minuts abans de l'examen i que ha de complir les mesures de seguretat habituals, evitant les aglomeracions i mantenint les distàncies, a més de l'ús de màscares i de gels hidroalcohòlics, que els seran proporcionats en el centre.
Per a facilitar el correcte desenvolupament de les proves, totes les persones que participen aniran identificades amb targetes de colors. Els membres del tribunal portarà una targeta verda, les persones coordinadores de centre, de color roig, els vigilants, groga i el personal portarà una targeta taronja. L'alumnat anirà identificat amb el color blau.
Durant el simulacre s'ha comprovat el funcionament del sistema informàtic de control d'accés a l'aplicació i s'ha confirmat la correcta obertura de la mateixa i la descàrrega de documents, amb l'objectiu d'aconseguir que no es produïsquen problemes en els dies de la realització de les proves.
També s'ha planificat l'entrada i eixida d'estudiants evitant aglomeracions, a més de la seua ubicació i la seua correcta distribució a les aules per a assegurar la distància mínima de seguretat.
Igualment s'han repassat totes les mesures de seguretat que s'han de complir durant les proves, les funcions de cadascuna de les persones que participarà en les mateixes i la seua correcta identificació.
Tots els centres compten amb el seu coordinador/a o coordinadors de les PAU, que serà el responsable del correcte funcionament del procés de descàrrega de documents mitjançant una plataforma de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions de la Conselleria d'Hisenda.
Dotze centres educatius de la província participen en una jornada lúdica per a promoure l’ús del valencià a les aules
Del 6 al 14 de maig es podran presentar les sol·licituds a través del portal electrònic Adminova
La primera edició del certamen aplega 47 projectes científics de centres educatius i entitats diverses
Aquesta proposta convocarà a prop de 500 alumnes de 5é de primària de la localitat el pròxim dimecres, 7 de maig, a les 11.30 hores al paratge del Termet
El col·legi professional demana una acreditació específica, una dotació suficient de personal i un calendari d’implantació per garantir una atenció sanitària efectiva als centres escolars
La Generalitat garanteix serveis bàsics com el transport i el menjador escolar, mentre es recupera la normalitat després del tall generalitzat de llum que va afectar tota la Península
L’equip albinegre és rebut a l’Ajuntament després d’una temporada de rècord que consolida el seu lloc en el futbol nacional per primera vegada
S’ha registrat un augment de les queixes per penyes, però s’han reduït les denúncies per no respectar l’horari de tancament
Els treballs s’allargaran durant tres mesos i afectaran el trànsit nocturn amb passos alternatius senyalitzats
La Guàrdia Civil deté tres persones in fraganti amb objectes sostrets per valor de 15.000 euros; ja han ingressat a presó
La Guàrdia Civil recupera una cadena d’or sostreta i la torna al seu propietari després d'identificar plenament els autors