Castelló instarà a reforçar la plantilla d’examinadors per reduir les esperes en el permís de conduir

Una declaració institucional reclama més recursos humans per fer front a una llista d’espera que afecta més de 4.500 aspirants a la província

General23 de abril de 2025RedaccióRedacció

L’Ajuntament de Castelló aprovarà pròximament una declaració institucional per demanar al Govern central l’increment de places d’examinadors i personal administratiu en les Direccions de Trànsit, davant l’elevada llista d’espera per accedir a l’examen pràctic de conducció. La proposta, impulsada pel Grup Municipal del Partit Popular, pretén donar resposta a una situació que afecta a més de 4.500 persones a la província, amb demores que poden arribar als quatre mesos. Segons ha exposat el regidor portaveu, Vicent Sales, “és una qüestió urgent, ja que esta problemàtica no només afecta els aspirants, sinó que també posa en risc la viabilitat de moltes autoescoles”.

Sales pleno municipal

La declaració recull dades aportades per l’Associació Nacional d’Autoescoles (ANAES) i l’Associació Provincial d’Autoescoles de Castelló (APACS), que calculen que fan falta almenys dotze examinadors més per cobrir la demanda anual. Sales ha destacat que “obtindre el permís de conduir és essencial per a moltes persones a l’hora de trobar feina o desplaçar-se amb autonomia per raons laborals, acadèmiques o personals”. 

Des del consistori es considera que la situació actual ha arribat a un punt crític, ja que la falta de personal genera frustració entre els aspirants i tensions en el sector de les autoescoles, que veuen compromesa la seua activitat. Per això, es demana també l’ampliació de les borses d’ocupació d’examinadors interins i personal administratiu, amb criteris transparents i àgils, per tal de garantir una resposta més eficaç i àmplia per part de la Direcció General de Trànsit a les necessitats del territori.

Te puede interesar
Lo más visto