Benicàssim reforça la neteja i desbrossament a les urbanitzacions per a previndre incendis este estiu

    El consistori combina accions sobre el terreny amb formació a veïns per a millorar la resposta davant emergències

    07/06/2025RedaccióRedacció

    L’Ajuntament de Benicàssim ha intensificat els treballs de prevenció d’incendis forestals amb actuacions específiques en urbanitzacions com Montornés, La Parreta i Las Palmas, així com als barrancs de la Parreta, Sigalero i la Ratlla. Les tasques, que es duen a terme en col·laboració amb la brigada de mitigació del Consorci Provincial de Bombers de Castelló, inclouen el desbrossament selectiu de vegetació, poda i tala d’arbres en unes 20 hectàrees. Estes intervencions prioritzen la conservació d’espècies d’interés botànic i també contemplen la retirada de residus urbans.

    La mateixa alcaldessa, Susana Marqués, ha destacat la importància d’un enfocament integral en la gestió dels riscos: “El nostre compromís és oferir suport i coordinació constant en la prevenció d’incendis, des de la supervisió de zones crítiques fins a la formació de la ciutadania”. Així mateix, Marqués i la presidenta de la Diputació, Marta Barrachina, han assistit a un exercici pràctic organitzat per la Secció Forestal del Consorci per a simular un incendi amb afectació a la interfície urbà-forestal. En paral·lel, s’ha programat una xarrada informativa per a residents en urbanitzacions per tal d’instruir sobre protocols d’actuació en cas d’emergència.

    IMG_9792

    La campanya de prevenció s’emmarca dins de la Setmana del Medi Ambient de Benicàssim, que també aborda altres qüestions relacionades amb la salut i la sostenibilitat. Demà divendres, tindrà lloc una xarrada sobre la lluita contra el mosquit tigre a l’IES Violant de Casalduch, així com una sessió del taller de nutrició centrada en les intoleràncies i al·lèrgies. Segons la regidora de Medi Ambient, Vanesa Batalla, “la cooperació amb altres administracions en el manteniment d’estes zones és fonamental per a minimitzar riscos, especialment en les urbanitzacions de muntanya, que requereixen una vigilància constant”.

    El més vist