
Alerta roja per vents huracanats de 170 km/h, la Diputació reforça el dispositiu de Bombers
Redacció


La província de Castelló s'enfronta a una jornada meteorològica crítica. La presidenta de la Diputació, Marta Barrachina, ha qualificat de "complicada" la situació generada pel temporal de vent, que ha assolit ratxes huracanades de fins a 170 km/h en diversos municipis. Davant la magnitud de l'emergència, el Govern Provincial ha decidit reforçar el dispositiu extraordinari del Consorci Provincial de Bombers, especialment al parc de la Plana Alta, situat a Oropesa, on s'ha instal·lat el Lloc de Comandament Avançat (LMA).
L'operatiu compta ara amb el suport de professionals desplaçats des de València i dues unitats addicionals de bombers forestals de la Generalitat per a fer front a l'alerta roja, que es mantindrà vigent fins a la mitjanit d'aquest dissabte. Fins al moment, s'han comptabilitzat més de 130 avisos, concentrats principalment al Baix Maestrat i la Plana Alta, tot i que en les últimes hores s'ha registrat un repunt de serveis a la Plana Baixa.
Les intervencions dels bombers s'estan centrant en la retirada d'arbres caiguts, branques i elements inestables en cornises, així com la subjecció de plaques solars i planxes metàl·liques que suposaven un risc per a la via pública. "Afortunadament, no cal lamentar danys personals", ha confirmat Barrachina, qui ha aprofitat la seua compareixença per a agrair la col·laboració ciutadana i demanar "extrema precaució".



En aquest sentit, la presidenta ha sol·licitat a la Generalitat l'enviament d'un nou missatge ES-Alert als telèfons mòbils de la província per a recordar la vigència de l'alerta màxima. La consigna de les autoritats és clara: limitar al màxim les activitats a l'aire lliure i realitzar només aquelles eixides que siguen "estrictament necessàries".
Actualment, el dispositiu manté en alerta els quatre parcs professionals (Benicarló, Oropesa, Nules i Sogorb), els cinc parcs de voluntaris, les unitats BRAF, Protecció Civil i la Unitat de Maquinària Logística. La Diputació insta la població a seguir l'evolució del temporal exclusivament a través de canals oficials com l'AEMET i el Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat.


La Guàrdia Civil investiga un home a Vinaròs per simular presumptament un robatori per cobrar l’assegurança del mòbil

La Policia Local confisca més de 400 productes en el dispositiu contra la venda ambulant il·legal a les platges de Castelló

La Plaça Major celebrarà els 775 anys de Castelló amb un gran tribut gratuït a Mecano
El grup Dalí actuarà este dissabte 5 de setembre, a les 21.30 hores, amb un espectacle de 90 minuts que recuperarà alguns dels grans èxits de la banda dels anys 80. L’entrada serà gratuïta.

El Gurugú estrena este dissabte el Castellón Beach Festival amb deu hores d’esport, música i oci

La Diputació culmina la restauració de les pintures murals de l’ermita de l’Avellà de Catí





