ASHOTUR debatrà a Orpesa com incorporar la intel·ligència artificial sense perdre el tracte humà

     
    La segona edició de la trobada se celebrarà dilluns 26 d’octubre a Bellver BlueTech Zone i reconeixerà empreses i professionals de l’hostaleria provincial.
    10/25/2026 15:27 Jaime Perlado

     La intel·ligència artificial i el factor humà en l’hostaleria centraran el II Encuentro ASHOTUR, que tindrà lloc dilluns 26 d’octubre, a partir de les 9.00 hores, a Bellver BlueTech Zone, a Orpesa. La jornada analitzarà com les eines digitals i els nous models de gestió estan transformant les empreses del sector.

    La trobada, organitzada per l’Associació Provincial d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de Castelló, abordarà la relació entre innovació tecnològica, experiència del client i atenció personal. El programa planteja com incorporar aquests recursos a l’activitat empresarial mantenint l’hospitalitat i el contacte amb les persones.

    Durant el matí intervindran Fernando Molina, director de Ciència i Innovació de MTA Connect; Pol Castarlenas, soci executiu i director comercial d’Uplaan; José Bort, president de la Fundació E&S i director de Startup Valencia, i Emilio Gallego, secretari general d’Hostaleria d’Espanya.

    Les ponències es completaran amb una taula de debat sobre intel·ligència artificial i factor humà, amb la participació de Luis Martí, president executiu d’ASHOTUR; Alejandro Roca, director general corporatiu de Cecotec; Emilio Gallego i el xef Rubén Miralles.

    Aquesta sessió reunirà perspectives de la gestió empresarial, la tecnologia i la restauració per a examinar els canvis que afronta l’hostaleria. L’objectiu anunciat és debatre sobre l’ús de les noves eines sense perdre el valor de l’atenció i de la relació amb el client.

    La jornada inclourà també el lliurament de reconeixements a empreses i professionals per la seua trajectòria en l’hostaleria, el turisme i la gastronomia provincial. Entre els distingits figuren Casa Banys l’Avellà i Camping Bravoplaya, així com els xefs Jorge Lengua i Rubén Miralles, que recolliran personalment els guardons, segons la convocatòria.

    El tancament gastronòmic arribarà amb una degustació del «Ximo de gamba roja del Grau», elaborat per Jesús Milian, de Lino Gastronòmic. La proposta, reconeguda com a millor tapa de la Comunitat Valenciana segons l’organització, reinterpreta aquest plat tradicional amb producte mariner.

    L’obertura institucional comptarà amb Luis Martí, el secretari autonòmic de Turisme, José Manuel Camarero, i el president d’Hostaleria d’Espanya, José Luis Álvarez. El programa combinarà així anàlisi professional, debat i reconeixements durant una mateixa jornada.

    El més vist