
Sant Jordi aprova ajudes de 600 euros per naixement o adopció per a reforçar la població
Redacció

L’Ajuntament de Sant Jordi ha aprovat en Ple una nova convocatòria d’ajudes per naixement o adopció corresponents a l’any 2026, amb l’objectiu de donar suport a les famílies i afavorir la fixació de població al municipi.
L’alcalde, Iván Sánchez Cifre, ha destacat que esta iniciativa respon a la voluntat de respaldar les famílies i, al mateix temps, actuar com a incentiu per a atraure i mantindre població, especialment en un context en què molts municipis de l’interior pateixen despoblació.
Segons ha explicat, el bon resultat d’estes ajudes en anys anteriors ha motivat la seua continuïtat dins d’una estratègia més àmplia de suport social i millora dels serveis municipals.


La convocatòria contempla una ajuda de 600 euros per cada naixement o adopció produïts entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2026, amb una dotació global de 3.600 euros.
Esta prestació té com a finalitat ajudar a sufragar les despeses derivades de l’arribada d’un fill o filla, així com facilitar la conciliació familiar i laboral.
Requisits per a accedir a les ajudes
Podran ser beneficiàries les persones progenitores o adoptants que:
Estiguen empadronades a Sant Jordi en el moment de la sol·licitud
Tinguen almenys un any d’antiguitat en el padró (com a mínim un dels dos)
Convisquen amb el menor beneficiari
Estiguen al corrent de les seues obligacions amb Hisenda, Seguretat Social i l’Ajuntament
El menor haurà d’estar també empadronat al municipi des del seu naixement o adopció.
Les persones estrangeres podran accedir a les ajudes sempre que disposen de residència legal i complisquen els requisits establits.
El termini de sol·licitud estarà obert des del moment del naixement o adopció fins al 31 de desembre de 2026, i s’haurà de presentar la documentació corresponent, com el DNI o NIE, el llibre de família, el certificat d’empadronament i una declaració responsable.
Amb esta mesura, Sant Jordi continua consolidant una evolució demogràfica positiva, en contrast amb altres municipis del seu entorn, i reforça el seu compromís amb les polítiques de suport a les famílies i el desenvolupament local.


La Policia Local confisca més de 400 productes en el dispositiu contra la venda ambulant il·legal a les platges de Castelló

La Plaça Major celebrarà els 775 anys de Castelló amb un gran tribut gratuït a Mecano
El grup Dalí actuarà este dissabte 5 de setembre, a les 21.30 hores, amb un espectacle de 90 minuts que recuperarà alguns dels grans èxits de la banda dels anys 80. L’entrada serà gratuïta.

El Gurugú estrena este dissabte el Castellón Beach Festival amb deu hores d’esport, música i oci

Castelló invertix més de 500.000 euros en millorar l’aïllament tèrmic de tres col·legis públics
Les actuacions als CEIP Carles Salvador, Sanchis Yago i Enriqueta Agut han permés renovar la fusteria exterior dels edificis per reduir les pèrdues energètiques i millorar el confort de les aules.

La Diputació culmina la restauració de les pintures murals de l’ermita de l’Avellà de Catí





