
La Generalitat destina 850.000 euros a reforçar la prevenció de la salmonel·la en les explotacions avícoles


La Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca ha convocat una nova línia d'ajudes dotada amb 850.000 euros per compensar els costos derivats de la prevenció, el control i l'erradicació de la salmonel·losi a les explotacions avícoles de la Comunitat Valenciana durant l'exercici 2026.
L'objectiu d'aquestes subvencions és reforçar la sanitat animal i garantir la seguretat alimentària, ajudant el sector a assumir les despeses derivades dels programes obligatoris de vigilància i prevenció d'aquesta malaltia, considerada d'especial rellevància per a la salut pública.
El pressupost es divideix en 425.000 euros destinats als autocontrols i les mesures de bioseguretat a les explotacions, mentre que els altres 425.000 euros es dedicaran a la compra i administració de vacunes contra la Salmonella.
Les ajudes estan dirigides a associacions i agrupacions de productors del sector avícola de la Comunitat Valenciana que desenvolupen programes de control sanitari, prevenció de la salmonel·losi i, quan siga necessari, gestionen el sacrifici dels animals afectats.
La Conselleria recorda que aquestes actuacions són fonamentals per garantir que la producció avícola complisca totes les garanties sanitàries, reduint el risc de transmissió de la malaltia i assegurant que els aliments arriben al consumidor amb totes les condicions de seguretat.
El termini per presentar les sol·licituds serà de 15 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), mentre que la justificació de les actuacions subvencionades haurà de presentar-se abans del 15 d'octubre de 2026.
Amb aquesta convocatòria, la Generalitat reforça el suport al sector avícola valencià, un dels pilars de la producció ramadera, alhora que impulsa mesures destinades a protegir la salut pública i mantenir elevats estàndards de qualitat alimentària.




Labora oferix més de 3.000 llocs de treball amb especial demanda en hostaleria, turisme i oci

Les ajudes al lloguer jove de Castelló sumen ja 91 persones interessades i es poden demanar fins al 31 d’agost

Castelló reforça la vigilància forestal en l’última jornada de preemergència nivell 3 per risc extrem d’incendis

Castelló recorda els 36 oasis climàtics disponibles per protegir-se dels episodis de calor


