
Educació presenta les instruccions d'inici del curs 2026-2027 per a escoles infantils, EOI i centres de persones adultes



La Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats ha presentat en la Mesa Sectorial d'Educació les instruccions d'organització i funcionament del curs 2026-2027 per a les escoles infantils de primer cicle de titularitat de la Generalitat, les Escoles Oficials d'Idiomes (EOI) i els centres d'Educació de Persones Adultes (EPA).
Aquestes directrius pretenen facilitar la planificació del nou curs, reforçar l'autonomia dels equips directius i continuar millorant la qualitat educativa, la convivència als centres i l'atenció a la diversitat.
Entre les principals novetats destaca la simplificació dels tràmits administratius, reduint l'elaboració de plans i programes i substituint-los per criteris generals que orienten les actuacions dels centres. A més, es reforcen la transformació digital, la coordinació educativa i la creació d'entorns d'aprenentatge més segurs, inclusius i innovadors.


Les instruccions també incorporen el nou decret de convivència, amb mesures per prevenir els conflictes i la violència, així com la consolidació de la figura del coordinador o coordinadora de benestar i protecció.
En el cas de les escoles infantils, es reforça el model pedagògic centrat en el desenvolupament integral dels xiquets i xiquetes, es milloren els processos d'acollida i transició educativa i s'impulsa la col·laboració amb les famílies.
Per a les Escoles Oficials d'Idiomes, la Conselleria planteja mesures per millorar els resultats acadèmics i reduir l'abandonament escolar. Entre les novetats, es simplifica l'estructura de les programacions docents i es crea la figura de la coordinació general de l'ensenyament a distància, amb l'objectiu d'unificar criteris i millorar la qualitat d'aquesta modalitat.
Pel que fa als centres d'Educació de Persones Adultes, les instruccions consoliden el nou marc curricular amb ensenyaments presencials, semipresencials i a distància, faciliten la coordinació entre centres i simplifiquen els procediments administratius relacionats amb l'oferta formativa.
A més, tots els centres incorporaran el desenvolupament del Pla de Formació davant Emergències de Protecció Civil, perquè l'alumnat reba formació específica sobre com actuar davant situacions d'emergència.
El director general d'Ordenació Educativa, Ignacio Martínez Arrúe, ha assenyalat que aquestes instruccions busquen una educació "de més qualitat, més senzilla en la gestió diària i centrada en les necessitats reals dels centres, del professorat i de l'alumnat".


Castelló celebra el 775 aniversari amb videomapping, música, visites i una mascletà ajornada de Magdalena
La programació començarà al setembre i continuarà amb noves activitats fins a setembre de 2027

El Privilegi del Trasllat torna a Castelló 25 anys després pel 775 aniversari de la ciutat

Pérez Llorca anuncia una nova Llei forestal amb incentius per als propietaris que cuiden la muntanya

L’ITC reforça la investigació aplicada per donar resposta als nous reptes de la indústria

Detingut un home a la Salzadella per estafar 5.690 euros a una veïna de 83 anys





