
Castelló millorarà els accessos al CEIP Enric Soler i Godes amb un nou pas per als vianants i més seguretat viària


L’Ajuntament de Castelló avança en les obres de la Unitat d’Execució Soler i Godes, situada en l’entorn del CEIP Enric Soler i Godes, amb l’objectiu de millorar els accessos al centre i reforçar la seguretat coincidint amb l’inici del nou curs escolar.
El regidor d’Urbanisme, Sergio Toledo, i el regidor de Mobilitat, Gonzalo Romero, s’han reunit amb representants de la comunitat educativa, famílies i tècnics municipals per explicar l’estat actual dels treballs abans de l’inici de les classes, previst per al 9 de setembre.
Una de les principals actuacions serà la creació d’un nou accés per als vianants al col·legi connectat amb el parc del Pont de Ferro. L’accés comptarà amb un pas elevat de sis metres d’amplària i estarà protegit amb pilons per reduir el trànsit de vehicles i facilitar l’entrada i eixida de l’alumnat.


Segons el consistori, este itinerari tindrà un ús especialment orientat als xiquets i xiquetes d’Educació Infantil.
Nova zona verda i asfaltat
La Unitat d’Execució ocupa al voltant de 28.000 metres quadrats entre els carrers Marqués de Salamanca, Travessera Quevedo i Alcalde Eduardo Codina i el parc del Pont de Ferro.
En els pròxims dies està previst iniciar l’asfaltat dels nous carrers amb un material específic destinat a reduir el soroll del trànsit.
El projecte inclou també una nova zona verda de més de 1.800 metres quadrats amb jocs infantils, espai fitness, bancs, font, aparcabicicletes i una zona amb taula i seients.
L’actuació es completarà amb nous carrils bici, zones verdes, serveis urbans i la finalització de diferents vials de l’entorn.
Espai per a 439 nous habitatges
El desenvolupament de la unitat urbanística permetrà també la construcció de 439 habitatges, dels quals 236 seran de protecció pública, segons les previsions municipals. Això representa prop del 53% del total de pisos previstos en este àmbit.
L’Ajuntament situa esta operació dins dels seus projectes d’ampliació de l’oferta residencial de Castelló, junt amb altres actuacions de construcció d’habitatge protegit, rehabilitació i ampliació del parc públic.
La inversió estimada en la Unitat d’Execució Soler i Godes és d’uns 1,8 milions d’euros i la previsió municipal és que els treballs estiguen finalitzats al desembre, després de les vacances de Nadal.


Castelló recrearà els seus orígens amb set visites teatralitzades gratuïtes pel 775 aniversari

Castelló commemora els 750 anys de la mort de Jaume I amb una exposició i unes jornades d’estudi

L’Hospital General de Castelló supera els 500 procediments de neuroradiologia intervencionista en tres anys

València ix al carrer en suport a Ceuta després dels episodis de finals de juliol

Castelló ix al carrer en suport a Ceuta amb dos concentracions simultànies





