
Onda celebra una nova edició de la Fira de l'Estoc amb grans descomptes i activitats familiars
L'esdeveniment, que se celebrarà el 15 de març, està organitzat al costat d'Onda Centre Comercial per a dinamitzar el comerç de proximitat
La Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius Comerç i Treball, a través d'Ivace Energia, atorgarà ajudes econòmiques del 70% del cost de la instal·lació de la infraestructura de recàrrega de vehicles elèctric sol·licitada per particulars, autònoms, comunitats de propietaris i administracions sense activitat econòmica.
L'Ivace ha publicat aquest dijous 29 de juliol en el DOGV la convocatòria del programa Moves III del Ministeri de Transició Ecològica, que en la Comunitat Valenciana durà a terme Ivace Energia i l'objectiu de la qual és afavorir el desplegament de la infraestructura de recàrrega d'ús públic i privat.
Així doncs, Ivace Energia subvencionarà la implantació d'infraestructura recàrrega de vehicles elèctrics per adquisició directa, incloent per a comunitats de propietaris la preinstal·lació elèctrica per a recàrrega. Les ajudes en el cas de particulars, autònoms, comunitats de propietaris i administracions sense activitat econòmica serà del 70% , incrementant-se fins al 80% en el cas de municipis de menys de 5.000 habitants.
Per a les empreses l'ajuda serà de 35%, encara que si es tracta de mitjanes empreses la quantia ascendeix al 45% i per a les xicotetes se situa en el 55%. A més si estan situades en municipis de menys de 5.000 habitants, l'ajuda es veuran incrementada en un 5%.
D'aquesta manera, es pot sol·licitar ajuda per a la instal·lació d'un punt de recàrrega de qualsevol potència d'ús privat en sector residencial, incloses els habitatges unifamiliars, d'ús públic en sector no residencial (aparcaments públics, hotels, centres comercials, universitats, hospitals, polígons industrials, centres esportius, etc.).
També es secundaran els d'ús privat tant en zones d'estacionament d'empreses privades i públiques, per a donar servei a la seua pròpia flota, com en zones d'estacionament d'empreses privades i públiques, per a donar servei als seus treballadors i clients.
Així mateix, se subvencionaran els punts de recàrrega d'ús públic en via pública, eixos viaris urbans i interurbans i en la xarxa de carreteres, sent d'especial interés la infraestructura de recàrrega en estacions de servei i gasolineres.
A més, en el cas de comunitats de propietaris, seran subvencionables les canalitzacions necessàries per a disposar de la preinstal·lació elèctrica i de servei de comunicacions per a dotar de recàrrega intel·ligent a la recàrrega vinculada de vehicle elèctric.
Cal destacar, que una de les barreres que existeixen per a l'electrificació del transport és l'escassa infraestructura de recàrrega per a vehicle elèctric, i per tant es fa necessari establir un programa d'incentius que permeta un desplegament d'aquesta infraestructura en tot el nostre territori.
Es pot accedir a tota la informació referent al Moves III en la Comunitat Valenciana, tant de vehicles com de recàrrega, a través del portal moves.ivace.es.
Pressupost i terminis
Les ajudes per a la instal·lació de punts de recàrrega elèctrica compten amb un pressupost fins a 2023 de 10,5 milions d'euros i contribuiran a avançar en la diversificació de les fonts energètiques en el transport, amb la consegüent reducció de la dependència dels productes petrolífers.
Per a les adquisicions de punts de recàrrega de vehicles elèctrics per persones físiques, autònoms, comunitats de propietaris i entitats públiques sempre que no exercisquen activitats econòmiques per les quals oferisquen béns i/o serveis en el mercat, es podran subvencionar les compres realitzades amb posterioritat al 9 d'abril de 2021. La convocatòria del Moves III estarà oberta fins al 31 de desembre de 2023,
L'esdeveniment, que se celebrarà el 15 de març, està organitzat al costat d'Onda Centre Comercial per a dinamitzar el comerç de proximitat
L'objectiu és impulsar diversos projectes que transformaran la ciutat i millorarà la qualitat de vida dels seus ciutadans
El Ple destina 227.108 euros per a garantir la modernització de l'edifici i la reforma dels antics jutjats
L'Ajuntament aconsegueix un estalvi econòmic i una major eficiència en la gestió municipal
L’Ajuntament destinarà més de 5 milions a inversions per millorar el municipi
El govern local reforça la seva aposta per l’habitatge amb un pressupost històric per al benestar de les famílies i la joventut de la ciutat
L'autora presenta dues sèries que tenen com a fil conductor la naturalesa canviant i la força dels elements
L’Ajuntament obre la licitació per a la redacció del projecte, que comptarà amb una inversió que rondarà el milió d’euros
Els captors van exigir un rescat de 30.000 euros a la família de la víctima
El projecte s'ajusta a les necessitats dels veïns i comerciants aplicant les noves ajudes per facilitar l'activitat comercial
L'objectiu de la labor de recerca realitzada és confirmar que la localitat és la segona, a l’àmbit nacional, amb més tradició en aquesta mena d'actes