
Sanitat notifica 5.423 nous casos de coronavirus en la Comunitat Valenciana, 2.670 d'ells en majors de 60 anys
Els hospitals valencians tenen 1.216 persones ingressades, 59 d'elles en l'UCI
La Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, a través de l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl (EVha), ha adjudicat al llarg de 2021 un total de 584 habitatges públics de la Generalitat gestionades en diferents municipis de la Comunitat.
El vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Héctor Illueca, ha destacat l'esforç del Consell per "ampliar i millorar les polítiques d'habitatge" perquè considera que l'accés a un habitatge digne "és un dret humà bàsic i invertir en habitatge públic té un alt retorn a nivell social perquè augmenta la protecció dels grups vulnerables".
Cal tindre en compte que moltes de les persones amb necessitat de residencial viuen situacions de vulnerabilitat social, d'aquí ve que "tinguem l'obligació, com a servei públic, de donar resposta a aquestes famílies a través dels habitatges de la Generaliat".
Conscient de la demanda d'habitatge públic, Illueca ha assegurat que des de la Vicepresidència Segona s'han posat en marxa diferents mecanismes amb l'objectiu d'ampliar el parc públic. En aqueix sentit, el dret del tanteig i retracte així com la compra directa d'habitatges s'han convertit en eines fonamentals per a aconseguir aqueixa fi.
Del total d'habitatges adjudicats durant 2021, 345 corresponen a la província de València, 175 a la d'Alacant i 64 a la de Castelló. Respecte als municipis amb més assignacions, destaquen Paterna amb 60 habitatges, Algemesí amb 57, Alacant amb 46, Elx amb 28 o Castelló amb 37.
Cal ressaltar que del conjunt d'habitatges cedits, 44 han sigut per a víctimes de violència de gènere, 23 famílies que havien perdut la seua casa a causa d'una execució hipotecària i 110 eren persones amb diversitat funcional.
Col·laboració dels ajuntaments
Abans d'adjudicar els habitatges, la Conselleria fa un treball d'inspecció i de reparació perquè els immobles tinguen les condicions dignes d'habitabilitat. Mentrestant, s'inicia el procés d'adjudicació perquè una vegada acabe la intervenció, la família assignada puga accedir al pis a la major celeritat possible.
En aqueix procés d'adjudicació és fonamental el treball realitzat pels serveis socials dels ajuntaments. Illueca ha agraït la labor que exerceixen i ha assegurat que aquesta col·laboració "ha donat uns fruits molt positius" que han permés "donar una resposta molt millor als ciutadans i ens ajuda a actuar amb major eficàcia enfront de casos d'emergència residencial".
Els hospitals valencians tenen 1.216 persones ingressades, 59 d'elles en l'UCI
Les tres províncies registren increments per damunt del 20% en els cinc primers mesos de l'any
El temps d'espera per a sotmetre's a una intervenció quirúrgica als hospitals de la Comunitat Valenciana el mes de juny d'enguany s'ha situat en 87 dies
Podran acollir-se els agricultors que acrediten l'existència en les seues parcel·les de pèrdues de producció superiors al 30% de la collita mitjana de les tres campanyes anteriors
En Deer Export, Macer, Mielso i Peronda Group també han sigut guardonades
L'assessoria tècnica contractada per la institució provincial, que ja està molt avançada, detallarà els problemes existents i apuntarà les possibles solucions
La Junta de Govern es reuneix amb els representants de la fundació per a perfilar el projecte de recuperació de fauna i flora amb finançament europeu a través de la iniciativa LIFE Aiguamolls 5.0
83 obres presentades per 28 artistes d’11 municipis de les comarques de Castelló
Marco destaca la importància d'aquestes actuacions a la ciutat “per a millorar la sostenibilitat en un context d'emergència climàtica”
El president de la Diputació de Castelló ha traslladat a l'alcaldessa la plena disposició de quants recursos es requereixen de la institució provincial
Ballester: “Si queremos seguir creciendo como polo industrial es necesario sumar nuevos polígonos competitivos"