
Castelló aprova les bases del Programa Barris d'ajudes a la rehabilitació dirigides als edificis més antics
Habitatge preveu gestionar 10 milions d'euros que es destinaran a grups residencials construïts en els anys 50, 60 i 70
La Regidoria d'Habitatge de l'Ajuntament de Castelló ha mantingut aquesta setmana una trobada amb comunitats de propietaris de la zona de Rafalafena amb l'objectiu mobilitzar les ajudes de rehabilitació del Programa Barris i propiciar la seua regeneració. Aquesta iniciativa forma part del Pla de Recuperació 2021-2026 que finança la Unió Europea i està dirigit als edificis més vulnerables construïts en els anys 50 i 60. L'Ajuntament farà d'agent rehabilitador per a facilitar els tràmits i determinarà espais concrets d'actuació (Entorns Residencials de Rehabilitació Reprogramada), els residents des quals podran rebre les ajudes per a la rehabilitació dels seus edificis.
“Des de la Regidoria mantenim reunions amb comunitats de propietaris de diversos barris populars de la ciutat. Ja ens vam reunr anteriorment amb veïns del Grau, Grapa i la Guinea i ara ho fem amb l'entorn de Rafalafena. El Programa Barris és una oportunitat per a accelerar les actuacions que necessiten els edificis més antics de la ciutat en eficiència energètica, conservació i accessibilitat”, ha afirmat la regidora d'Habitatge, María Jesús Garrido, que també ressalta que es presenta com una proposta important per a ajudar a l'economia local.
La Regidoria d'Habitatge aspira a gestionar a Castelló 8 milions d'euros. Aquesta quantitat es destinarà per a les subvencions de rehabilitació que se sol·liciten per als edificis inclosos dins dels àmbits triats per l'Ajuntament. En les últimes setmanes manté reunions amb comunitats de propietaris de diferents barris amb immobles més vulnerables perquè s'incloguen en el Programa Barris.
Les actuacions que es presenten hauran d'enfocar-se en la millora de l'eficiència energètica, conservació i accessibilitat. Així, se subvencionarà fins al 90% als projectes que mostren un estalvi energètic del 60%. “D'aquesta manera, els immobles no sols milloraran les seues condicions d'habitabilitat sinó que milloraran el seu confort i reduiran de manera considerable la factura de la llum”, ha afegit la regidora d'Habitatge.
Habitatge preveu gestionar 10 milions d'euros que es destinaran a grups residencials construïts en els anys 50, 60 i 70
L'entitat col·legial ajudarà la Regidoria d'Habitatge a realitzar els contractes i fer seguiment dels mateixos
La Junta de Govern de hui ha donat llum verda a la proposta que introdueix les modificacions derivades de les al·legacions
Innovació Comercial sortejarà 80 xecs de cent euros en una iniciativa que en la seua última edició va aconseguir compres per més de mig milió d'euros
L’actuació té un cost de 117.000 €. La tercera jornada informativa impulsa la constitució de l'entitat d'autoconsum
Ajuntament i Conselleria d’Agricultura reforcen els aprenentatges per a avançar en la transició agroecològica
Es tracta d'un equip de 160 corts valorat en més de 577.000 euros i que està dotat amb un sistema d'Intel·ligència Artificial
Els llocs de treball que exigisquen presència física, com és el cas dels bombers i bomberes forestals, no podran acollir-se al pla
L'Ajuntament ha sol·licitat a la Conselleria d'Educació una aula més d'1 any
Les actuacions començaran el divendres 8 i el diumenge 10 de juliol respectivament
La reserva de plaça pot tramitar-se al llarg de tota aquesta setmana en el Centre Juvenil, de 10h a 14h