
La ràpida actuació de la Policia Local de Nules salva la vida d'un home després de patir una parada cardíaca


La rapidesa i la coordinació dels serveis d'emergència van resultar decisives per salvar la vida d'un home de 53 anys que va patir una parada cardiorespiratòria a Nules. La intervenció immediata de dos agents de la Policia Local va permetre mantindre'l amb vida fins a l'arribada dels equips sanitaris.
Tot va començar després que el 112 alertara la Policia Local d'una persona amb greus dificultats respiratòries en un domicili. Malgrat que l'adreça facilitada inicialment era incorrecta, els agents van aconseguir localitzar ràpidament la ubicació correcta i es van desplaçar immediatament fins al lloc.
En arribar, van trobar l'home inconscient i sense resposta als estímuls, una situació que els va portar a iniciar de manera immediata les maniobres de reanimació cardiopulmonar (RCP) mentre preparaven el desfibril·lador semiautomàtic (DESA) que portaven al vehicle policial.


L'aparell va administrar una descàrrega elèctrica i, pocs instants després, l'home va començar a recuperar la consciència, un fet que va permetre estabilitzar-lo abans de l'arribada dels serveis d'emergències.
Poc després es van incorporar al dispositiu una unitat de Suport Vital Bàsic (SVB), un equip del Punt d'Atenció Continuada (PAC) i, finalment, una unitat del SAMU, que va continuar amb l'assistència mèdica i el trasllat del pacient.
L'actuació coordinada entre la Policia Local i els professionals sanitaris va resultar determinant per salvar la vida de l'afectat, posant de manifest la importància que els cossos policials disposen de formació en reanimació cardiopulmonar i en l'ús dels desfibril·ladors.


València ix al carrer en suport a Ceuta després dels episodis de finals de juliol

Vila-real reforça el dispositiu de seguretat per a les festes amb 32 escenaris i quatre zones operatives

Castelló millorarà els accessos al CEIP Enric Soler i Godes amb un nou pas per als vianants i més seguretat viària

La Guàrdia Civil investiga un home a Vinaròs per simular presumptament un robatori per cobrar l’assegurança del mòbil

La Plaça Major celebrarà els 775 anys de Castelló amb un gran tribut gratuït a Mecano
El grup Dalí actuarà este dissabte 5 de setembre, a les 21.30 hores, amb un espectacle de 90 minuts que recuperarà alguns dels grans èxits de la banda dels anys 80. L’entrada serà gratuïta.





